'Supermarkten misbruiken vlees als stuntproduct

13 augustus 2012 Edwin Rensen Veel verpakkingen eindigen in de grijze container.

DOETINCHEM - Supermarkten stunten vaak met vlees. Daar is niets mis mee, zolang de prijs na de actie weer op een reëel niveau komt. En dat is vaak niet het geval, zegt COV-secretaris Richard van der Kruijk vandaag in het Agrarisch Dagblad.

DOETINCHEM -  Supermarkten stunten vaak met vlees. Daar is niets mis mee, zolang de prijs na de actie weer op een reëel niveau komt. En dat is vaak niet het geval, zegt COV-secretaris Richard van der Kruijk vandaag in het Agrarisch Dagblad.

‘Het Nederlandse vlees is van hoge kwaliteit. Dat moet op waarde geschat worden. Supermarkten zetten vlees en vleesproducten traditioneel in voor reclameacties in de strijd om de gunst van de consument,’ zegt Van der Kruijk in het Agrarisch Dagblad. ‘Hiervoor zijn verschillende redenen aan te wijzen: het directe effect, de grote volumes, het dagelijkse gebruik, het veelal ontbreken van eigen merken en de grote onderlinge (internationale) uitwisselbaarheid.’

Ruim 90 procent van de huishoudelijke aankopen van vlees wordt gedaan bij slechts een beperkt aantal retailers.

Naar het hele interview in het Agrarisch Dagblad

Altijd op de hoogte blijven?