Start-up Instant bezorgt producten van Haagse versspecialisten

instant-beeld-2-560x373

Inwoners van Den Haag kunnen sinds kort via online bestel- en bezorgplatform Instant versproducten van lokale versspecialisten zoals bakkers, slagers en vishandels bestellen en die thuis laten bezorgen. Eén van hen is Slagerij Waaijer.

Start-up Instant is opgericht door Rick Molenaar en Derk Jan Statema. Het platform biedt lokale versspecialisten de mogelijkheid hun producten gezamenlijk aan de man te brengen. Op hun beurt kunnen klanten de producten van de versspecialisten voortaan makkelijk online bestellen thuisbezorgd krijgen. Bovendien kunnen ze in een keer bij meerdere winkels tegelijk producten bestellen, die dan gebundeld en in een levering worden thuisbezorgd. ‘We bieden zo het gemak van de online supermarkt, maar met de kwaliteit van de speciaalzaak’, zegt ceo en oprichter Rick Molenaar.

Instant bezorgt zelfde dag

Bezorging van de bestelling gebeurt nog dezelfde dag. Voor 15.30 uur besteld, betekent dat al bezorging mogelijk is tussen 16.00 en 17.00 uur. Bestellingen die voor 16.30 uur zijn gedaan worden desgewenst ook nog dezelfde dag thuisbezorgd, maar dan vanaf 17.00 uur. Daarbij kunnen klanten kiezen voor blokken van een uur met een uiterste bezorgtijd van 21.00 uur. Bovenop de kosten van de bestelde waren betalen ze €4,95 voor het thuisbezorgen.

Met 15 winkeliers in een wijk

Het platform is gestart met 15 winkeliers met een speciaalzaak. Het betreft onder meer traiteurs, bakkers, viswinkels, een koffiezaak, kaashandel en groentespecialist. Ook Slagerij Waaijer heeft zich in Instant aangesloten. De service is vooralsnog alleen beschikbaar in het westen van Den Haag, in over het algemeen tamelijk gegoede wijken zoals het Statenkwartier, Scheveningen, Duinoord, Vogelwijk, Duindorp, Bloemenbuurt en Segbroek. Zo’n clustering van wijken is een gebied wat Molenaar een ‘netwerk’ noemt en waar de betreffende winkeliers ook bekendheid genieten bij de inwoners.

Instant wil snel uitbreiden

De bezorgservice wordt volgende week al naar een ander deel van Den Haag uitgebreid en andere steden volgens snel. ‘Volgende week voegen we nog een netwerk met 15 winkeliers toe in Den Haag en half september gaan we van start in Amsterdam’, aldus Molenaar, die zijn ambitie niet onder stoelen of banken steekt. ‘We willen ook op korte termijn in een buitenlandse stad beginnen om te kijken of het concept daar ook werkt en om ons model verder te verfijnen en te valideren.’

Lees ook
Webshop verplicht

Webshop verplicht

Wat zegt ze nu? ‘Webshop verplicht’? Wie denkt ze wel dat ze is, ik heb het al druk genoeg, hoor ik je denken. Toch ben ik van mening dat in de tijd waarin we ons bevinden, je als ondernemer serieus na moet denken over een webshop naast je winkel. Een webshop gaat verder dan online vindbaarheid.

Slagerij Aad van Eijk: Van lokaal naar digitaal

Slagerij Aad van Eijk: Van lokaal naar digitaal

In de podcast baanbrekende businessmodellen van BNR komen ondernemers aan bod die in hun branche grensverleggend bezig zijn. In de uitzending van 16 februari kreeg Carla van Eijk van Slagerij Aad van Eijk het woord. Zij maakte van haar lokale slagerij een digitale.

Jaaroverzicht: samenwerkingen, fusies en nieuwe functies 2021

Jaaroverzicht: samenwerkingen, fusies en nieuwe functies 2021

Iets gemist het afgelopen jaar? In de kerstvakantie eindelijk tijd om achterstallig nieuws in te halen? Vleesmagazine helpt een handje met verschillende jaaroverzichten. Met vandaag samenwerkingen, fusies en nieuwe functies.