Slavakto: Verstegen presenteert Nordic

18 september 2012 Edwin Rensen

Met de nieuwe lijn biedt Verstegen de slager inspiratie om in te spelen op de opkomende trend van de Scandinavische keuken. De Scandinavische keuken maakt een opmars in de top-50 van beste restaurants ter wereld. Het beste restaurant ter wereld van 2011 én 2012 (Noma) staat in Kopenhagen. Deze trend is ook in Nederland niet onopgemerkt gebleven; diverse consumentenbladen besteedden al aandacht aan de ‘Nordic Kitchen’. Toch is de Scandinavische keuken nog niet echt doorgebroken bij de consument thuis. Daar liggen kansen voor de slager, signaleert Jeroen van der Graaf, Creatief Innovatiemanager bij Verstegen.

Met de nieuwe Nordic-lijn wil Verstegen de Scandinavische keuken meer bekendheid geven bij Nederlandse versspecialisten en consumenten. Eerlijk, lokaal en puur zijn belangrijke kenmerken van de Nordic Kitchen. De producten zijn robuust en er wordt veel gewerkt met zaden, bessen en gedroogde kruiden. De Nordic-serie is op deze kenmerken gebaseerd. 'Met Nordic kan de slager producten verkopen met een verhaal', vertelt Van der Graaf. 'Hij kan er onderscheidende, kleurrijke producten mee maken met een bourgondische uitstraling en zijn klanten zo kennis laten maken met de nieuwste trends. Je hebt voor de feestdagen echt iets unieks in je toonbank.'

Slavakto

Verstegen introduceert de nieuwe Nordic-lijn op de Slavakto die van 17 tot en met 19 september plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht (stand A010). Slagers kunnen de producten vanaf dan bestellen. De introductie wordt groots aangepakt. Zo zal er een spectaculaire demonstratie worden gegeven om bezoekers in Nordic sferen te brengen. 'Op onze stand van 100 vierkante meter presenteren we twee vierkante koelvitrines met daarin gerechten die je met Nordic kunt bereiden', geeft Van der Graaf te kennen. 'We geven verschillende demo’s en houden natuurlijk proeverijen.' Meer info volgt snel op www.verstegen.nl.

Altijd op de hoogte blijven?