Slagerij Rutten opent na 3 jaar vernieuwde winkel

14 juni 2016 Ank van Lier

Slagerij Rutten in Panningen werd de afgelopen drie jaar fasegewijs verbouwd en uitgebreid. Het resultaat is een state-of-the-art-winkel, die op en top toekomstproof is.

Slagerij Rutten wordt gerund door Funs en Annelies Rutten. Zij namen het bedrijf in 2000 over van Funs zijn ouders en zijn daarmee de vierde generatie ‘Ruttens’ aan het roer van de slagerij, die in 1928 werd geopend. Rutten verkoopt kwaliteitsvlees aan consumenten; de klanten komen vooral uit Panningen en directe omgeving. Twintig procent van de omzet komt uit levering aan derden; onder meer scholen, zorginstellingen of horeca. ‘Er is de afgelopen decennia behoorlijk wat veranderd in de slagersbranche’, zegt Funs Rutten. ‘Vroeger hoefde je als ondernemer alleen te zorgen dat je je zaak op orde had, dan kwamen de mensen vanzelf. Tegenwoorden moet je de mensen echt naar jouw zaak toehalen. Dat kan alleen als je weet wat de klant wil.’

Klantbehoefte in kaart brengen

Om inzicht te krijgen in de behoeften van zijn klanten, hierop te kunnen inspelen en gericht bezig te kunnen zijn met de ontwikkelingen in de markt, volgde Rutten afgelopen jaar de opleiding ‘succesvol ondernemen’ bij de SVO. ‘Ik wilde meer kennis vergaren en besloot mijn eigen zaak als case te gebruiken. Samen met mijn docent heb ik onderzoek gedaan naar trends en ontwikkelingen in de markt en in kaart gebracht waar onze klanten behoefte aan hebben. Op basis van de opgedane kennis kon ik verantwoorde beslissingen nemen voor de toekomst. De verkregen inzichten heb ik toegepast bij het ontwerpen en ontwikkelen van onze nieuwe winkel, die begin mei zijn deuren opende. Het gros van de moderne technieken in onze winkel heb ik zelf bedacht.’

Lees het hele verhaal over de verbouwing van Slagerij Rutten in Vleesmagazine 6 die op 28 juni verschijnt.

Altijd op de hoogte blijven?