Slagerij Aad van Eijk: Van lokaal naar digitaal

Carla van Eijk_foto vleesmagazine

In de podcast Baanbrekende Businessmodellen van BNR komen ondernemers aan bod die in hun branche grensverleggend bezig zijn. In de uitzending van 16 februari kreeg Carla van Eijk van Slagerij Aad van Eijk het woord. Zij maakte van haar lokale slagerij een digitale.

Carla van Eijk runt samen met haar broer Walter Slagerij Aad van Eijk in Voorschoten. Een paar jaar geleden besloot ze om een webshop op te zetten. “We wilden een groter afzetgebied met een grotere doelgroep”, vertelt Carla. Ook wilde ze klanten die niet naar de winkel kunnen komen maar wel lekker vlees willen bedienen. De webshop is een succes en zorgt inmiddels voor zo’n dertig procent van de omzet.

In de podcast vertelt Carla onder andere over hoe de slagerij de afgelopen jaren is veranderd. Ook vertelt ze waarom ze is begonnen met een webshop en de moeilijkheden waar ze bij het opzetten tegen aanliep. Bijvoorbeeld hoe creëer je bereik en bekend voor de webshop en hoe kun je vlees vers bezorgen.

Slagerij Aad van Eijk is een ambachtelijke slager met ster. De vader van Carla en Walter richtte het familiebedrijf in de jaren 70 op. De slagerij onderscheidt zich door vlees met een verhaal. Dit betekent vlees van dieren die een goed leven hebben gehad en waar de herkomst bekend van is. Naast vlees en vleeswaren biedt de slagerij maaltijden, broodjes, catering en culinaire workshops.

De hele podcast is te beluisteren via de website van BNR of via BNR appSpotify en Apple Podcasts

Carla van Eijk schrijft regelmatig columns voor Vleesmagazine. Lees hier haar laatste column Creatief op reis.

Naar de column
Dossiers
Lees ook
Nieuwe wet excessief lenen

Nieuwe wet excessief lenen

Op 24 maart 2022 stuurde staatssecretaris Van Rij een wetsvoorstel, waarmee excessief lenen van de eigen vennootschap(pen) wordt aangepakt, naar de Tweede Kamer.

Winkelinrichting anno 2022

Winkelinrichting anno 2022

De inrichting van slagerijen is de afgelopen jaren behoorlijk veranderd. Door corona en personeelstekorten is er meer ruimte voor zelfbediening. De vraag naar luxe en ambachtelijke producten zorgt ervoor dat rijpingskasten steeds prominenter aanwezig zijn. En voor het gemak van slager en klant is er de afhaalslagerij.

Maak het leuk

Maak het leuk

Dankzij het feit dat ik ambassadeur van de KNS mag zijn, bezoek ik veel slagerijen. Het is mooi en interessant om te zien hoe collega’s omgaan met de dagelijkse beslommeringen die het werken in de slagerij en de hele vleessector met zich meebrengen.