Slager staakt ludieke actie na protest

attachment-001_food-image-VLS11506I01

BEDUM - Een ludieke reclame-actie van een slager in Bedum heeft zoveel negatieve reacties opgeleverd dat de slagerij de actie is gestaakt. Slagerij Zuidhof hulde koeien in reclamehesjes met daarop de tekst 'Ik zie je bij slagerij Zuidhof'.

BEDUM - Een ludieke reclame-actie van een slager in Bedum heeft zoveel negatieve reacties opgeleverd dat de slagerij de actie is gestaakt. Slagerij Zuidhof hulde koeien in reclamehesjes met daarop de tekst ‘Ik zie je bij slagerij Zuidhof'.

De actie was bedoeld om mensen te prikkelen dat er een nieuwe slager gevestigd is in het Groningse Bedum. Er volgden echter veel negatieve reacties. De slager besloot daarop de actie onmiddellijk te beëindigen, meldt Meat & Meal. Mensen vonden het bijvoorbeeld niet kunnen dat de koeien reclame maakten voor hun eigen dood. Ook wilden consumenten niet weten dat díe koeien zouden worden geslacht.

 

Melkkoeien

De vijf koeien die reclame maakten zouden overigens niet daadwerkelijk bij de slager terechtkomen. ‘Het is niet de bedoeling dat deze koeien in de worst verdwijnen. Dit zijn echte melkkoeien en geen worstkoeien’, aldus de slager op RTV Noord.

Eerder was het de bedoeling dat de koeien de tekst 'ik ga naar Zuidhof' zouden dragen, maar dat wilde de slager niet. ‘Daarvan zou je kunnen denken dat deze koeien echt naar de slachterij zouden gaan en kort daarna bij Zuidhof in het schap zouden liggen’, aldus de slager.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Online Slagerij The Butchery ziet omzet verzesvoudigen

Online Slagerij The Butchery ziet omzet verzesvoudigen

In bepaalde branches biedt de coronacrisis kansen. Zo verzesvoudigt online slagerij The Butchery de omzet in april en aan die groei lijkt nog lang geen einde te komen. ‘Het online succes is een combinatie van factoren, maar het Covid-19 virus was zeer zeker het laatste zetje in de rug’, aldus eigenaar Bert-Jan Lantinga.The Butchery is ontstaan vanuit...

Landelijke mediacampagne bedankt slagers ten tijde van crisis

Landelijke mediacampagne bedankt slagers ten tijde van crisis

‘Ondernemers bedankt’ is de slogan van de landelijke mediacampagne om lokale ondernemers in de buurt en hun medewerkers te bedanken. In deze rare tijd geeft de Vereniging van Keurslagers tijdens deze campagne haar trots voor de Keurslagerleden en medewerkers een podium.De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen de Vereniging van Keurslagers...

Creatief bureau richt zich op duurzaam en vegan

Een nieuw creatief bureau, Wild Wonder Collective, gaat zich helemaal richten op duurzame en vegan producten.Het bureau zal zich gaan inzetten als ideeënpartner voor bedrijven en merken die hun huidige aanbod willen verbreden en ontwikkelen op het gebied van duurzame en vegan food en non-food concepten. Specialisten Wild Wonder Collective wil ondernemingen ondersteunen door te werken met specialisten op het gebied van trendwatching, marktonderzoek, recept- en conceptontwikkeling, branding en het produceren van creatieve content. Zo focust het bureau zich op het aanbieden van op maat gemaakte oplossingen...