Slager staakt ludieke actie na protest

attachment-001_food-image-VLS11506I01

BEDUM - Een ludieke reclame-actie van een slager in Bedum heeft zoveel negatieve reacties opgeleverd dat de slagerij de actie is gestaakt. Slagerij Zuidhof hulde koeien in reclamehesjes met daarop de tekst 'Ik zie je bij slagerij Zuidhof'.

BEDUM - Een ludieke reclame-actie van een slager in Bedum heeft zoveel negatieve reacties opgeleverd dat de slagerij de actie is gestaakt. Slagerij Zuidhof hulde koeien in reclamehesjes met daarop de tekst ‘Ik zie je bij slagerij Zuidhof'.

De actie was bedoeld om mensen te prikkelen dat er een nieuwe slager gevestigd is in het Groningse Bedum. Er volgden echter veel negatieve reacties. De slager besloot daarop de actie onmiddellijk te beëindigen, meldt Meat & Meal. Mensen vonden het bijvoorbeeld niet kunnen dat de koeien reclame maakten voor hun eigen dood. Ook wilden consumenten niet weten dat díe koeien zouden worden geslacht.

 

Melkkoeien

De vijf koeien die reclame maakten zouden overigens niet daadwerkelijk bij de slager terechtkomen. ‘Het is niet de bedoeling dat deze koeien in de worst verdwijnen. Dit zijn echte melkkoeien en geen worstkoeien’, aldus de slager op RTV Noord.

Eerder was het de bedoeling dat de koeien de tekst 'ik ga naar Zuidhof' zouden dragen, maar dat wilde de slager niet. ‘Daarvan zou je kunnen denken dat deze koeien echt naar de slachterij zouden gaan en kort daarna bij Zuidhof in het schap zouden liggen’, aldus de slager.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Nieuwe postzegels als eerbetoon aan de bitterbal

Nieuwe postzegels als eerbetoon aan de bitterbal

Op de nieuwste postzegels uit de serie Typisch Nederlands staat de traditionele bitterbal afgebeeld. Deze ronde versie van de kroket werd vroeger gegeten bij een bittertje, een sterk alcoholisch kruidendrankje zoals jenever.Het ontwerp van Typisch Nederlands -bitterballen is van de hand van grafisch ontwerper Edwin van Praet van Total Design uit Amsterdam....

Nieuw bestelplatform Nextdeli binnenkort van start

Nieuw bestelplatform Nextdeli binnenkort van start

Ondernemer en slagerszoon Ben Hansen start binnenkort met het nieuwe bestelplatform Nextdeli. In eerste instantie is het online platform bestemd voor slagers, poeliers en delicatessewinkels. Daarna wordt het verder snel uitgebreid richting kaas, brood, banket, vis en agf. Ben Hansen, initiatiefnemer van Nextdeli. Ben Hansen, eigenaar van myBusinessBoost...

Postcodeloterij steunt slagers met Verscadeaukaart

Postcodeloterij steunt slagers met Verscadeaukaart

De Nationale Postcode Loterij steunt versondernemers in deze coronatijd met een Lokaal Verscadeaukaart. Ook slagers kunnen deelnemen, de deelname is gratis.De Nationale Postcode Loterij heeft gekeken hoe zij lokale ondernemers kan steunen. Zij doet dit door het prijzenpakket van april, mei en juni uit te breiden met cadeaukaarten voor onder meer slagers:...