Slager staakt ludieke actie na protest

attachment-001_food-image-VLS11506I01

BEDUM - Een ludieke reclame-actie van een slager in Bedum heeft zoveel negatieve reacties opgeleverd dat de slagerij de actie is gestaakt. Slagerij Zuidhof hulde koeien in reclamehesjes met daarop de tekst 'Ik zie je bij slagerij Zuidhof'.

BEDUM - Een ludieke reclame-actie van een slager in Bedum heeft zoveel negatieve reacties opgeleverd dat de slagerij de actie is gestaakt. Slagerij Zuidhof hulde koeien in reclamehesjes met daarop de tekst ‘Ik zie je bij slagerij Zuidhof'.

De actie was bedoeld om mensen te prikkelen dat er een nieuwe slager gevestigd is in het Groningse Bedum. Er volgden echter veel negatieve reacties. De slager besloot daarop de actie onmiddellijk te beëindigen, meldt Meat & Meal. Mensen vonden het bijvoorbeeld niet kunnen dat de koeien reclame maakten voor hun eigen dood. Ook wilden consumenten niet weten dat díe koeien zouden worden geslacht.

 

Melkkoeien

De vijf koeien die reclame maakten zouden overigens niet daadwerkelijk bij de slager terechtkomen. ‘Het is niet de bedoeling dat deze koeien in de worst verdwijnen. Dit zijn echte melkkoeien en geen worstkoeien’, aldus de slager op RTV Noord.

Eerder was het de bedoeling dat de koeien de tekst 'ik ga naar Zuidhof' zouden dragen, maar dat wilde de slager niet. ‘Daarvan zou je kunnen denken dat deze koeien echt naar de slachterij zouden gaan en kort daarna bij Zuidhof in het schap zouden liggen’, aldus de slager.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Lokaal boodschappen bestellen op één online platform

Lokaal boodschappen bestellen op één online platform

In opdracht van het winkelvastgoedbedrijf Wereldhave heeft Shopforce ‘Connect’ geïntroduceerd. Hiermee kunnen klanten van het winkelcentrum hun lokale boodschappen gemakkelijk vooraf bestellen op één online platform en ervoor kiezen om deze ofwel op een geschikt tijdstip af te halen of om de bestelling op een duurzame manier thuis te laten bezorgen.Wereldhave...

NVWA-inspectieresultaten per 1 september 2020 sneller openbaar

In de openbaarmaking van inspectieresultaten van de NVWA treden per 1 september veranderingen op. Dit biedt NVWA de mogelijkheid om inspectieresultaten sneller met naam en toenaam naar buiten te brengen. Zo zullen bijvoorbeeld de inspectieresultaten van alle horeca in Nederland zichtbaar worden.De afgelopen jaren zijn al van verschillende productonderzoeken de resultaten openbaar gemaakt, bijvoorbeeld van opblaasbare zwembandjes, hoverboards en ontbijtgranen. Ook voor sommige bedrijven, zoals bijvoorbeeld indoorspeelhallen, visverwerkende bedrijven en horecagelegenheden in de vier grote steden,...

RCC: 'Farmers Defence Force misleidt met tv-spot'

De Reclame Code Commissie (RCC) stelt Wakker Dier in het gelijk: Farmers Defence Force (FDF) misleidt in een reclamespot die in het voorjaar op tv was. ‘FDF heeft miljoenen mensen voorgelogen. Het is goed dat boeren laten zien waar vlees en melk vandaan komen, maar dan moeten ze wel het eerlijke verhaal vertellen’, aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier.In de tv-spot vertelt FDF dat boeren ‘puur natuur’ en ‘met alleen het beste voor plant en dier’ produceren. Wakker Dier heeft met verscheidene voorbeelden aangetoond dat dit pure onzin is. Volgens de RCC zijn de claims ‘misleidend’ en ‘oneerlijk’ en...