Slager staakt ludieke actie na protest

attachment-001_food-image-VLS11506I01

BEDUM - Een ludieke reclame-actie van een slager in Bedum heeft zoveel negatieve reacties opgeleverd dat de slagerij de actie is gestaakt. Slagerij Zuidhof hulde koeien in reclamehesjes met daarop de tekst 'Ik zie je bij slagerij Zuidhof'.

BEDUM - Een ludieke reclame-actie van een slager in Bedum heeft zoveel negatieve reacties opgeleverd dat de slagerij de actie is gestaakt. Slagerij Zuidhof hulde koeien in reclamehesjes met daarop de tekst ‘Ik zie je bij slagerij Zuidhof'.

De actie was bedoeld om mensen te prikkelen dat er een nieuwe slager gevestigd is in het Groningse Bedum. Er volgden echter veel negatieve reacties. De slager besloot daarop de actie onmiddellijk te beëindigen, meldt Meat & Meal. Mensen vonden het bijvoorbeeld niet kunnen dat de koeien reclame maakten voor hun eigen dood. Ook wilden consumenten niet weten dat díe koeien zouden worden geslacht.

 

Melkkoeien

De vijf koeien die reclame maakten zouden overigens niet daadwerkelijk bij de slager terechtkomen. ‘Het is niet de bedoeling dat deze koeien in de worst verdwijnen. Dit zijn echte melkkoeien en geen worstkoeien’, aldus de slager op RTV Noord.

Eerder was het de bedoeling dat de koeien de tekst 'ik ga naar Zuidhof' zouden dragen, maar dat wilde de slager niet. ‘Daarvan zou je kunnen denken dat deze koeien echt naar de slachterij zouden gaan en kort daarna bij Zuidhof in het schap zouden liggen’, aldus de slager.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Het afgelopen jaar is het aantal winkels voor het eerst sinds 2010 toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Er zijn vooral winkels die voedingsmiddelen verkopen bijgekomen, zoals supermarkten, (banket)bakers, slijterijen en viswinkels.

Worst carnaval ever! Bakkerij Van Keulen haakt in

Wordt het de Worst carnaval ever in 2021!? Als het aan Bakkerij Van Keulen in de Bommelerwaard ligt niet. De inventieve bakkers hebben een worstenbroodjesbox bedacht, de bestelling lopen storm.De bakkerijketen lanceerde vrijdag 2 januari een worstenbroodjesbox onder de slogan: Worstcarnavalever. De eerste dag werden er al honderd pakketten besteld. Ook diverse landelijke media hebben het opgepikt, van de Telegraaf tot Jan-Willem Start Op noemt het in zijn uitzending op NPO Radio 2 (op 1.40 minuut). Voor de best Carnavals Friend Forever (CFF) De worstenbroodjes in de papieren doos zijn volgens mede-eigenaar...

KNS: ‘Slagers moeten open blijven tijdens eventuele lockdown’

In de media valt het woord ‘lockdown’ steeds vaker. Dit roept bij veel slagers vragen op. Brancheorganisatie Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) doet er alles aan om ervoor te zorgen dat de slagerijen open kunnen blijven, net als eerder dit jaar.‘Vanaf het begin doen wij er alles aan om jou zo goed mogelijk te ondersteunen in het naleven van de maatregelen, met praktische informatie en handige communicatiemiddelen. En zijn wij dagelijks bezig met de lobby om de belangen van onze branche te behartigen’, aldus directeur Marian Lemsom. Op basis van de berichtgeving dat bij een eventuele lockdown...