Slager staakt ludieke actie na protest

attachment-001_food-image-VLS11506I01

BEDUM - Een ludieke reclame-actie van een slager in Bedum heeft zoveel negatieve reacties opgeleverd dat de slagerij de actie is gestaakt. Slagerij Zuidhof hulde koeien in reclamehesjes met daarop de tekst 'Ik zie je bij slagerij Zuidhof'.

BEDUM - Een ludieke reclame-actie van een slager in Bedum heeft zoveel negatieve reacties opgeleverd dat de slagerij de actie is gestaakt. Slagerij Zuidhof hulde koeien in reclamehesjes met daarop de tekst ‘Ik zie je bij slagerij Zuidhof'.

De actie was bedoeld om mensen te prikkelen dat er een nieuwe slager gevestigd is in het Groningse Bedum. Er volgden echter veel negatieve reacties. De slager besloot daarop de actie onmiddellijk te beëindigen, meldt Meat & Meal. Mensen vonden het bijvoorbeeld niet kunnen dat de koeien reclame maakten voor hun eigen dood. Ook wilden consumenten niet weten dat díe koeien zouden worden geslacht.

 

Melkkoeien

De vijf koeien die reclame maakten zouden overigens niet daadwerkelijk bij de slager terechtkomen. ‘Het is niet de bedoeling dat deze koeien in de worst verdwijnen. Dit zijn echte melkkoeien en geen worstkoeien’, aldus de slager op RTV Noord.

Eerder was het de bedoeling dat de koeien de tekst 'ik ga naar Zuidhof' zouden dragen, maar dat wilde de slager niet. ‘Daarvan zou je kunnen denken dat deze koeien echt naar de slachterij zouden gaan en kort daarna bij Zuidhof in het schap zouden liggen’, aldus de slager.

 

Lees ook
KNS: ‘Sluiting slagerijen dreigt door hoge energieprijzen’

KNS: ‘Sluiting slagerijen dreigt door hoge energieprijzen’

Bijna 75% van de bij Koninklijke Nederlandse Slagers aangesloten slagers heeft last van extreem hoge energieprijzen, blijkt uit een ledenpeiling van KNS. De branchevereniging roept de overheid op om met een oplossing te komen.

Vlees in de media - week 35

Vlees in de media - week 35

Lancering Nederland Vleesland, uitbreiding slagerij Jansen en en dreigend tekort aan CO2. Wat lazen we afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.

Wakker Dier: minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

Wakker Dier: minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

Uit de jaarlijkse foldermonitor van Wakker Dier blijkt dat het aantal vleesaanbiedingen in de supermarkt voor het eerst sinds 2015 is gedaald. In de eerste helft van 2022 daalde het aantal aanbiedingen naar het niveau van 2020.