Slager Harink zoekt opvolging

slagerij Harink

Gerard Harink uit Hengelo heeft zijn slagerij te koop staan. Aan Tubantia vertelt Harink dat hij met twee overnamekandidaten in gesprek is, maar geen haast heeft om zijn zaak te verkopen.

Gerard Harink (65 jaar) uit Hengelo heeft al vierenveertig jaar een eigen zaak. Hij begon met een zaak in Enschede. Na een aantal jaar kwam daar de zaak in Hengelo bij aan de Woltersweg. Vier jaar lang was hij eigenaar van twee slagerijen. ‘Ik sloot Enschede toen, omdat de buurt ontvolkte’, vertelt hij aan de Tubantia.

Harink zoekt een opvolger met dezelfde passie voor het vak als hijzelf. ‘Ik heb de tijd, dat de klanten niet denken dat ik morgen weg ben’, zegt hij. ‘Het kan een half jaar duren voordat de zaak overgaat naar een ander, maar het kan net zo goed twee jaar duren. De zaak staat te koop. Maar ik wil ook wel verhuren. Die twee kandidaten waar ik mee praat zijn aan het nadenken. Het gaat om de winkel, de inventaris, de goodwill, het totaal. Ik zou het liefst zien dat alles blijft zoals het is, met een werkplek voor de drie mensen personeel, onder wie mijn beide dochters.’

Lees ook
Viresmo: uniek 24/7 afhaalsysteem - Altijd vers, altijd open

Viresmo: uniek 24/7 afhaalsysteem - Altijd vers, altijd open

Dit slimme versboxsysteem laat klanten hun koelverse (vlees)producten online bestellen en betalen. Ze ontvangen een code die is gekoppeld aan hun persoonlijke vak. En kunnen vervolgens hun bestelling eenvoudig afhalen op het voor hen gewenste tijdstip, zonder de winkel te hoeven binnenstappen.

Vol vertrouwen de toekomst in

Vol vertrouwen de toekomst in

Er komt een tijd dat de consument incognito, met een bivakmuts op, door de supermarkt sluipt en stiekem vlees in het winkelwagentje doet. Goed weggemoffeld en gecamoufleerd liggen dan twee speklapjes en een pond gehakt verscholen onder prei, koffie en toiletpapier.

KNS lanceert nieuwe kerstcampagne

KNS lanceert nieuwe kerstcampagne

Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) lanceert de nieuwe kerstcampagne. Deze bestaat uit tips voor de slager om de kerstdrukte in goede banen te leiden en communicatiemiddelen om te gebruiken naar de klant.