Sara Lee en Kraft knokken om hotdogs

13 augustus 2012 Caroline van der Plas

WASHINGTON – Sara Lee en Kraft Foods, in Amerika beide producent van grote hotdog-merken, vliegen elkaar in de haren vanwege een claim op de verpakking.

WASHINGTON – Sara Lee en Kraft Foods, in Amerika beide producent van grote hotdog-merken, vliegen elkaar in de haren vanwege een claim op de verpakking.


Kraft Foods, eigenaar van het merk Oscar Mayer stelt op zijn verpakking dat de worstjes 100% pure rundvlees bevatten.

Gelogen, zegt producent Sara Lee van Ball Park Franks. Sara Lee eist dan ook in een rechtszaak dat Kraft Foods de waarheid spreekt over de ingrediënten in de hotdogs.


Miljardenindustrie

Hotdogs zijn in de Verenigde Staten een miljardenindustrie. Vooral nu, tijdens de recessie, kopen consumenten steeds vaker hotdogs. Volgens varkensvleesverwerker Smithfield zijn de verkopen in tien jaar niet zo goed geweest.


Ball Park Franks van Sara Lee heeft met 21 procent het grootste deel van de lucratieve markt. Oscar Mayer heeft een marktaandeel van 18 procent.

Lees ook:

Schoolkinderen mogen geen hotdog meer (16 oktober 2008)

Hotdogmaker schikt rechtszaak (22 september 2008)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over hotdogs

Altijd op de hoogte blijven?