Sara Lee en Kraft knokken om hotdogs

attachment-001_food-image-VLS6866I01

WASHINGTON – Sara Lee en Kraft Foods, in Amerika beide producent van grote hotdog-merken, vliegen elkaar in de haren vanwege een claim op de verpakking.

WASHINGTON – Sara Lee en Kraft Foods, in Amerika beide producent van grote hotdog-merken, vliegen elkaar in de haren vanwege een claim op de verpakking.


Kraft Foods, eigenaar van het merk Oscar Mayer stelt op zijn verpakking dat de worstjes 100% pure rundvlees bevatten.

Gelogen, zegt producent Sara Lee van Ball Park Franks. Sara Lee eist dan ook in een rechtszaak dat Kraft Foods de waarheid spreekt over de ingrediënten in de hotdogs.


Miljardenindustrie

Hotdogs zijn in de Verenigde Staten een miljardenindustrie. Vooral nu, tijdens de recessie, kopen consumenten steeds vaker hotdogs. Volgens varkensvleesverwerker Smithfield zijn de verkopen in tien jaar niet zo goed geweest.


Ball Park Franks van Sara Lee heeft met 21 procent het grootste deel van de lucratieve markt. Oscar Mayer heeft een marktaandeel van 18 procent.

Lees ook:

Schoolkinderen mogen geen hotdog meer (16 oktober 2008)

Hotdogmaker schikt rechtszaak (22 september 2008)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over hotdogs

Lees ook
Strategisch partnerschap MULTIVAC en Handtmann

Strategisch partnerschap MULTIVAC en Handtmann

Alleen al 40 procent van je tijd besparen in de ontwerpfase dankzij de interactie met één contactpersoon. Wie wil dat nou niet! MULTIVAC en Verbufa-Handtmann bieden nu geïntegreerde lijnoplossingen voor productie en verpakking van worst, gehakt, hamburgers en gedoseerde producten.

Nieuwe iconen voor verduidelijking houdbaarheidsdatum

Nieuwe iconen voor verduidelijking houdbaarheidsdatum

De gewenste actie bij de Tenminste Houdbaar Tot-datum (THT) is een heel andere dan bij Te Gebruiken Tot (TGT). Toch haalt een merendeel van de consumenten ze door elkaar. Daardoor gooien ze vaak producten weg die nog eetbaar zijn. Om het verschil tussen de twee houdbaarheidsdatums te verduidelijken, introduceert Samen Tegen Voedselverspilling twee iconen...

MHP kiest voor MULTIVAC

MHP kiest voor MULTIVAC

De grootste kippenvleesproducent van de Oekraïne (MHP) had snel een tweede traysealer voor de vestiging in Veenendaal nodig. De keus is gevallen op de TX 730. Binnen een half jaar is deze succesvol in gebruik genomen. Een bijzondere prestatie van de teams van MHP en MULTIVAC.