RCC: Vlees.nl is reclame

AMSTERDAM – Het College van Beroep van de Stichting Reclame Code (RCC) heeft in hoger beroep geconcludeerd dat de website vlees.nl reclame is en dat een aantal uitingen misleidend is.

AMSTERDAM – Het College van Beroep van de Stichting Reclame Code (RCC) heeft in hoger beroep  geconcludeerd dat de website vlees.nl reclame is en dat een aantal uitingen misleidend is.

Het vonnis in hoger beroep bevestigt een eerdere uitspraak van de RCC. Nu de website op punten misleidend is, eisen stichtingen Dier&Recht en Varkens in Nood van Vlees.nl dat de misleidende en onjuiste informatie zo snel mogelijk verwijderd wordt. Wanneer dit niet snel gebeurt zullen de Stichtingen naar de rechter stappen.

De Reclame Code Commissie is van oordeel dat ‘de gemiddelde consument door de op genoemde punten onduidelijke en/of onvolledige informatie ertoe gebracht kan worden een besluit te nemen over de aankoop van varkensvlees dat hij anders niet had genomen’.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook

Nieuwe postzegels als eerbetoon aan de bitterbal

Op de nieuwste postzegels uit de serie Typisch Nederlands staat de traditionele bitterbal afgebeeld. Deze ronde versie van de kroket werd vroeger gegeten bij een bittertje, een sterk alcoholisch kruidendrankje zoals jenever.Het ontwerp van Typisch Nederlands -bitterballen is van de hand van grafisch ontwerper Edwin van Praet van Total Design uit Amsterdam. De uitgifte is de laatste die PostNL dit jaar in de serie Typisch Nederlands uitbrengt. Eerder verschenen al postzegels met de rookworst (2 januari), wortelen (24 februari), hagelslag (23 maart) en de tompouce (6 april). ‘Gekruiden vleeschragout’...

Postcodeloterij steunt slagers met Verscadeaukaart

De Nationale Postcode Loterij steunt versondernemers in deze coronatijd met een Lokaal Verscadeaukaart. Ook slagers kunnen deelnemen, de deelname is gratis.De Nationale Postcode Loterij heeft gekeken hoe zij lokale ondernemers kan steunen. Zij doet dit door het prijzenpakket van april, mei en juni uit te breiden met cadeaukaarten voor onder meer slagers: de Lokaal Verscadeaukaart. Voor slagers had de postcodeloterij nog niet eerder een cadeaukaart in het pakket. Met deze actie wil de loterij juist de ambachtelijke verkooppunten van onder meer slagers onder de aandacht brengen. €17,5 miljoen aan...

Landelijke mediacampagne bedankt slagers ten tijde van crisis

Landelijke mediacampagne bedankt slagers ten tijde van crisis

‘Ondernemers bedankt’ is de slogan van de landelijke mediacampagne om lokale ondernemers in de buurt en hun medewerkers te bedanken. In deze rare tijd geeft de Vereniging van Keurslagers tijdens deze campagne haar trots voor de Keurslagerleden en medewerkers een podium.De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen de Vereniging van Keurslagers...