RCC: Vlees.nl is reclame

AMSTERDAM – Het College van Beroep van de Stichting Reclame Code (RCC) heeft in hoger beroep geconcludeerd dat de website vlees.nl reclame is en dat een aantal uitingen misleidend is.

AMSTERDAM – Het College van Beroep van de Stichting Reclame Code (RCC) heeft in hoger beroep  geconcludeerd dat de website vlees.nl reclame is en dat een aantal uitingen misleidend is.

Het vonnis in hoger beroep bevestigt een eerdere uitspraak van de RCC. Nu de website op punten misleidend is, eisen stichtingen Dier&Recht en Varkens in Nood van Vlees.nl dat de misleidende en onjuiste informatie zo snel mogelijk verwijderd wordt. Wanneer dit niet snel gebeurt zullen de Stichtingen naar de rechter stappen.

De Reclame Code Commissie is van oordeel dat ‘de gemiddelde consument door de op genoemde punten onduidelijke en/of onvolledige informatie ertoe gebracht kan worden een besluit te nemen over de aankoop van varkensvlees dat hij anders niet had genomen’.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclames gelanceerd

Checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclames gelanceerd

BvA netwerk van merkleiders lanceert de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende Checklist. Met deze gids wil bvA marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid.

Minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

Minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

In 2022 hadden supermarkten minder vlees in de aanbieding. Een vermindering van 6 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Dat blijkt uit de foldermonitor van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier.

Wakker Dier: minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

Wakker Dier: minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

Uit de jaarlijkse foldermonitor van Wakker Dier blijkt dat het aantal vleesaanbiedingen in de supermarkt voor het eerst sinds 2015 is gedaald. In de eerste helft van 2022 daalde het aantal aanbiedingen naar het niveau van 2020.