QiZiNi wint dierenwelzijnawards

10 juni 2015 Vleesmagazine

QiZiNi heeft op dinsdag 9 juni de Good Chicken Award en de Good Egg Award in ontvangst genomen tijdens de uitreiking van de Good Farm Animal Welfare Awards in het Italiaanse Milaan. QiZiNi kreeg de awards vanwege zijn nieuwe innovatieve Love Range, die sinds maart te verkrijgen is binnen het petrol-kanaal en in de retail.

De Europese dierenwelzijnsorganisatie Compassion in World Farming reikte de prijzen voor de negende achtereenvolgende keer uit aan voedingsmiddelenbedrijven die in het afgelopen jaar concrete stappen hebben gezet om een bijdrage te leveren aan het verbeteren van het welzijn van boerderijdieren. Deze Good Farm Animal Welfare Awards werden uitgereikt in vier categorieën (eieren, zuivel, varkensvlees en kip).

Friendly food company

De awards voor QiZiNi werd in ontvangst genomen door commercieel directeur Frank Vos. 'Wij willen de friendly food company zijn binnen onze sector. Iedereen heeft een verantwoordelijkheid om de voedselketen zo duurzaam mogelijk te maken en uiteraard nemen we die graag. Door onze partnerships met een aantal grote klanten die meewerken is de impact op een beter dierenwelzijn direct heel groot', aldus Vos. 'Het winnen van deze award geeft ons de juiste energie om door te gaan met de verduurzaming van onze samengestelde producten. De Love Range van QiZiNi is hier het ultieme voorbeeld van met biologisch brood en 3 sterren Beter Leven-kenmerk gecertificeerd kippenvlees en ei.'

Love Range

Sinds maart 2015 biedt QiZiNi naast haar basisrange, waar minimaal Beter Leven 1 ster varkensvleesproducten worden gebruikt, een nieuwe range - de Love Range - waarin wordt gebruikgemaakt van biologisch brood en kippenvlees en eieren met minimaal Beter Leven 3 sterren-kenmerk. Door een intensieve samenwerking van kippenboer, vleesverwerker, producent en aanbieder is een productlijn ontstaan waarin zowel de eieren als het vlees van de leghennen kan worden gebruikt. Uiteraard wordt continu gewerkt aan optimalisering en verbetering in de ingrediënten van de Love Range, om zo de markt te stimuleren tot een hoger level met betrekking tot dierenwelzijn te komen.

Altijd op de hoogte blijven?