Picnic stapt versneld over naar Beter Leven kip

Kip_Wakker Dier

Foto: Wakker Dier

Online supermarkt versnelt de overstap naar Beter Leven-kip. Vanaf 7 mei bezorgt de online supermarkt alleen nog maar verse kip met minimaal één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming. De kipvleeswaren volgen later. Dat laat Wakker Dier weten met een persbericht.

In 2021 maakten alle Nederlandse supermarkten bekend over te stappen op kip met minimaal één ster Beter Leven. Albert Heijn deed de aankondiging als eerste in maart 2021 en de andere supermarkten volgden daarna. De meeste hebben inmiddels hun vleeswaren al voorzien van één ster, en pakken nu het verse kippenvlees aan. Hieronder vallen producten als kipfilets, kipschnitzels of drumsticks.

Picnic

Picnic besloot juni 2021 over te gaan naar kip met minimaal één ster Beter Leven. Een logische stap, noemde de online super het. Picnic heeft er voor gekozen om eerst over te schakelen met het verse kippenvlees en daarna de vleeswaren en volgt hiermee een andere route dan traditionele supermarkten.

“Kip is een belangrijk product voor onze klanten”, zegt medeoprichter Michiel Muller op Pluimveeweb. “Het is geweldig dat we dankzij onze nieuwe leverancier eerder kunnen starten met de verduurzaming van ons volledige kipassortiment.

Eén Beter Leven-ster

Kippen met één Beter Leven-ster krijgen meer ruimte en daglicht in de stal. Ze groeien langzamer, in een gezonder tempo. De dieren kunnen in een overdekte uitloop naar buiten, met frisse lucht en ruimte om te scharrelen. Het Beter Leven-keurmerk is een onafhankelijk keurmerk van de Dierenbescherming.

Bron: Wakker Dier / Pluimveeweb

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
COV streeft naar duurzame arbeid in de vleessector

COV streeft naar duurzame arbeid in de vleessector

Zomer 2021 startte de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) en haar leden na gesprekken met de toenmalige Ministers van LNV en SZW, vakbonden en de dierenbescherming met het initiatief ‘Naar duurzame arbeid in de vleessector’.

Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

De consument betaalt gemiddeld 18,5 procent meer voor de boodschappen in de supermarkt dan 11 maanden geleden. Dat blijkt uit onderzoek van GfK, meldt NOS.

Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Migros Group, het grootste retailbedrijf van Zwitserland gaat investeren in de Israëlische kweekvleesproducent SuperMeat. Met deze samenwerking willen de bedrijven de productie en distributie van kweekvlees op commerciële schaal versnellen. Onderdeel van de overeenkomst is een investering van Migros in SuperMeat.