Oranjekoorts stijgt in supermarkten

6 december 2007 redactie

SLAGERSWERELD - De Oranjekoorts loopt op. Het behalen van de Europese-titel door Oranje onder 21 jaar vorig weekeinde heeft de kooplust naar Oranje artikelen verder aangewakkerd.

SLAGERSWERELD - De Oranjekoorts loopt op. Het behalen van de Europese-titel door Oranje onder 21 jaar vorig weekeinde heeft de kooplust naar Oranje artikelen verder aangewakkerd.

GfK Panel Services in Dongen heeft een pakket samengesteld van vijftig Oranje-gerelateerde voedings- en genotmiddelen die in de supermarkten verkrijgbaar zijn. 'Daar zijn we vóór 30 april al mee begonnen. Aan de hand van de omzet kunnen we zien hoe de oranjekoorts oploopt', zegt GfK-directeur Joop Holla in het Algemeen Dagblad. Dat doet GfK zolang de mannen van coach Van Basten in het toernooi zitten.
Vorige week kocht 6,5 procent van de huishoudens een product uit het 'oranje mandje'. Dat is nog iets onder het niveau van Koninginnedag, toen vooral dankzij consumenten in het door de koningin bezochte Flevoland de thermometer piekte op 6,6 procent. De Oranjeproducten worden vooral gekocht door huishoudens met kinderen. Daarnaast valt volgens GfK het toenemend enthousiasme op van de tweeverdieners. In de provincies Utrecht, Flevoland en Noord-Holland ligt de oranjeconsumptie nu het hoogst.

Altijd op de hoogte blijven?