Online vleesverkoop blijft groeien
Het onlineverkoop van vlees wordt steeds belangrijker voor ondernemers. Steeds meer versaanbieders zien het succes van het webwinkelen groeien. Zeker nu een nieuwe generatie ondernemers de zaak overneemt.
Het zijn al lang niet meer de ‘zolderkamerinitiatieven’ of enkele fanatieke versspeciaalzaken die het internet domineren bij de verkoop van verse producten. Naast in agf en brood, zijn ondernemers ook in de verkoop van vlees via internet gestapt. Opvallend is, zo blijkt na analyse van een aantal webshops, dat vrijwel geen enkele online vleesaanbieder de bezorgkosten durft weg te strepen. En dat daar veel verschil in bestaat. Verder zien de website er stuk voor stuk gelikt en professioneel uit. Is de slagerij op internet een geduchte concurrent voor de slagerij in de eigen woonplaats?
Lees meer over de vleeswebshops in Vleesmagazine nummer 9, die 18 september verschijnt. In het artikel zet Maurits van Aalst negen vleeswebshops op een rij.
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Geen aanvragen voor kweekvlees bij Europese voedselautoriteit
Kweekvlees is volop in ontwikkeling. Toch gaat het nog een tijd duren voordat gecultiveerd vlees verkrijgbaar is op de Europese markt. Europese voedselautoriteit EFSA heeft nog geen enkele aanvraag voor goedkeuring binnen gekregen.
Vlees in de media | week 9-2023
Sharon en haar man hebben acht medailles gewonnen op een Europese slagerswedstrijd in Nederland en Blom’s Slagerij sluit zijn deuren. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.
9 tips om je online zichtbaarheid te vergroten
Als foodverkoper wil je dat je vitrine er ‘gelikt’ uitziet. Maar hoe zit het met de online zichtbaarheid van je zaak? Een goed werkende website en het optimaal inrichten van een Google Bedrijfsprofiel helpt. Webdesigner John-Pierre Cornelissen geeft tips.