Online vleesverkoop blijft groeien

DSC_6738

Het onlineverkoop van vlees wordt steeds belangrijker voor ondernemers. Steeds meer versaanbieders zien het succes van het webwinkelen groeien. Zeker nu een nieuwe generatie ondernemers de zaak overneemt.

Het zijn al lang niet meer de ‘zolderkamerinitiatieven’ of enkele fanatieke versspeciaalzaken die het internet domineren bij de verkoop van verse producten. Naast in agf en brood, zijn ondernemers ook in de verkoop van vlees via internet gestapt. Opvallend is, zo blijkt na analyse van een aantal webshops, dat vrijwel geen enkele online vleesaanbieder de bezorgkosten durft weg te strepen. En dat daar veel verschil in bestaat. Verder zien de website er stuk voor stuk gelikt en professioneel uit. Is de slagerij op internet een geduchte concurrent voor de slagerij in de eigen woonplaats?

Lees meer over de vleeswebshops in Vleesmagazine nummer 9, die 18 september verschijnt. In het artikel zet Maurits van Aalst negen vleeswebshops op een rij.

Lees ook
Trunkrs Client Awards voor online vleesverkopers

Trunkrs Client Awards voor online vleesverkopers

Bezorgservice Trunkrs reikte 29 juni de Trunkrs Client Awards uit. Onder andere BBQ Thuisbezorgd, Nice to Meat, Diviande en The Butchery vielen in de prijzen.

Webshop verplicht

Webshop verplicht

Wat zegt ze nu? ‘Webshop verplicht’? Wie denkt ze wel dat ze is, ik heb het al druk genoeg, hoor ik je denken. Toch ben ik van mening dat in de tijd waarin we ons bevinden, je als ondernemer serieus na moet denken over een webshop naast je winkel. Een webshop gaat verder dan online vindbaarheid.

KNS zoekt slagers voor gastlessen

KNS zoekt slagers voor gastlessen

Van 4 tot en met 9 april is het de Week van de Slager. Het enthousiasmeren van jongeren voor het slagersvak staat hierbij centraal. Dit gebeurt onder andere door gastlessen op scholen. Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) is op zoek naar slagers die dit willen doen.