Online vleesverkoop blijft groeien

DSC_6738

Het onlineverkoop van vlees wordt steeds belangrijker voor ondernemers. Steeds meer versaanbieders zien het succes van het webwinkelen groeien. Zeker nu een nieuwe generatie ondernemers de zaak overneemt.

Het zijn al lang niet meer de ‘zolderkamerinitiatieven’ of enkele fanatieke versspeciaalzaken die het internet domineren bij de verkoop van verse producten. Naast in agf en brood, zijn ondernemers ook in de verkoop van vlees via internet gestapt. Opvallend is, zo blijkt na analyse van een aantal webshops, dat vrijwel geen enkele online vleesaanbieder de bezorgkosten durft weg te strepen. En dat daar veel verschil in bestaat. Verder zien de website er stuk voor stuk gelikt en professioneel uit. Is de slagerij op internet een geduchte concurrent voor de slagerij in de eigen woonplaats?

Lees meer over de vleeswebshops in Vleesmagazine nummer 9, die 18 september verschijnt. In het artikel zet Maurits van Aalst negen vleeswebshops op een rij.

Lees ook
Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

CEO Peter-Paul Zandbergen van Jan Zandbergen Group sloeg dinsdag 26 oktober symbolisch de eerste paal in de grond voor de bouw van het nieuwe Food Ontwikkelingscentrum.

Koos van Essen volgt Ad Bergwerff op als voorzitter KNS

Koos van Essen volgt Ad Bergwerff op als voorzitter KNS

Toen hij zitting nam in het bestuur van branchevereniging KNS (Koninklijke Nederlandse Slagers), had hij al de ambitie om op termijn voorzitter te worden. Koos van Essen windt er geen doekjes om. Als hij zich ergens voor inzet, dan graag aan het roer.

EU lanceert gedragscode gezonde en duurzame voeding

EU lanceert gedragscode gezonde en duurzame voeding

De Europese Commissie (EC) en 65 belanghebbenden uit de sector ondertekenden begin juli de EU-gedragscode voor verantwoordelijke levensmiddelenbedrijven en marketingpraktijken. Het is de volgende stap in de “Van boer tot bord”-strategie.