Nu ook voedingswaarde thuis te bereiden producten

Met de invoering van de Unilever U is het bedrijf ook gestart met de nieuwe voedingswaarde-declaratieDOETINCHEM – Unilever meldt op steeds meer verpakkingen de voedingswaarde per portie na bereiding. Deze declaratie komt dan overeen met het product als de consument het recept ook echt letterlijk volgt.


Andere fabrikanten declareren ook al de voedingswaarde per portie. Nieuw is dat Unilever dit nu ook doet per thuisbereid product. 'Warenwettelijk is de voedingswaardedeclaratie leuk, maar de consument kan er helemaal niets mee. Het gaat om het product dat je eet en dus ook dat je thuis maakt', zegt voedingsdeskundige Anke Schlatmann van Unilever.

De nieuwe informatie staat in een tabel onder de voedingswaardetabel (onbereid) product per 100 gram. Het bedrijf heeft het lijstje voedingswaardecriteria van het Voedingscentrum overgenomen en aangevuld. Volgens Schlatmann komt deze nieuwe tabel op alle Unilever-producten te staan, al staat het al op veel producten.

Lees ook
Vlees volautomatisch verwerken en verpakken

Vlees volautomatisch verwerken en verpakken

Wilt u vers vlees, gevogelte, gesneden producten, kant-en-klaar maaltijden of plant-based producten verwerken en verpakken? In karton, monofolie of vacuumzakken? En dat volautomatisch op hoge snelheid? Voor MULTIVAC is niets te gek. Kom het zelf ervaren op de IFFA.

Organisatie Empack 2022 kijkt terug op geslaagde editie

Organisatie Empack 2022 kijkt terug op geslaagde editie

Ruim 250 exposanten presenteerden zich op Empack 2022 aan 5.500 bezoekers in Evenementenhal Gorinchem. De organisator Easyfairs noemt het een geslaagde editie. Netwerken was de hoofdmoot en de kennissessies werden goed bezocht.

Programma Empack 2022 bekend

Programma Empack 2022 bekend

Het programma voor de verpakkingsbeurs Empack 2022 is rond. Dat meldt beursorganisator Easyfairs. Naast aandacht voor circulariteit en recyclebare verpakkingsoplossingen brengt Easyfairs “een controversiële discussie over de effecten van duurzaamheid in roerige tijden op verpakkingen”.