nieuws

Koopeenkoe.nl heeft al 100.000 klanten

Nieuws 533

Koopeenkoe.nl heeft al 100.000 klanten
Foto: ANP

Het gaat goed met online vleesverkoper Koopeenkoe.nl. De onderneming rekent voor dit jaar op een groei met 50 procent en zegt intussen honderdduizend klanten te hebben.

Dat zegt directeur Berend te Voortwis van het bedrijf Crowdbutching, het moederbedrijf van Koopeenkoe.nl in een interview met AD. Het bedrijf is inmiddels actief in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Vorig jaar verdubbelde de omzet en voor dit jaar wordt dus weer een toename van de verkopen met 50 procent verwacht. ‘We zijn heel kleinschalig met Koopeenkoe.nl begonnen. Het raakt een snaar bij mensen. Ze hebben weerzin tegen het anonieme vlees bij de supermarkt’, zo verklaart Te Voortwis het succes.

Koe pas naar de slacht als hij helemaal verkocht is

Kopers kiezen via de websites van Crowdbutching zoals Koopeenkoe.nl zelf hun dier uit. Zodra de koe volledig is verkocht gaat het dier naar de slacht, legt de directeur uit. ‘Altijd op maximaal een half uur reizen van de boerderij. De koe blijft dan twee dagen bij de slachterij om weer rustig te worden en wordt dan geslacht. Vervolgens rijpt het vlees een paar weken en wordt het hierheen vervoerd waar we de vleespakketten maken en aan de klanten leveren.’

Oranjekleurig kippenvlees door kurkuma

Inmiddels leveren er zo’n 110 boeren vlees aan Crowdbutching. ‘De meeste aangesloten boeren leveren rundvlees, maar we bieden inmiddels ook vlees van andere dieren aan, zoals kippen. Een van de kippenboeren voert vooral reststromen uit de voedingsindustrie aan zijn kippen. Daar zit ook kurkuma bij. Dat zorgt er voor dat het vlees oranjekleurig is.’

Reageer op dit artikel