nieuws

Telefoonboek.nl: ‘Klanten prijzen slagers om vakmanschap, kwaliteit en vriendelijkheid’

Nieuws 234

‘Het overgrote deel van de klanten is tevreden over de slager. Klanten waarderen voornamelijk het vakmanschap en de service die gepaard gaan bij het slagerschap.’ Dat stelt Telefoonboek.nl na een analyse van honderden reviews.

Telefoonboek.nl: ‘Klanten prijzen slagers om vakmanschap, kwaliteit en vriendelijkheid’
Foto: Vakmedianet

‘Door de jaren heen is de slagersbranche enorm veranderd. De vleesconsumptie is sterk afgenomen. Alhoewel het minder consumeren zich de afgelopen jaren heeft gestabiliseerd, is de daling van totale bestedingen beperkt gebleven, doordat de consument eerder een duurder stukje vlees zal kopen’, stelt Telefoonboek.nl. ‘Verder zijn er aspecten zoals veranderende consumentenprofielen, duurzaamheid, online verkoop en gemak die beroep doen op het ondernemend vermogen van de slager. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vegetarische vleesvervangers, een markt die jaarlijks groeit met gemiddeld 4 procent. Kortom, de slagersmarkt heeft te maken met forse uitdagingen. De vleesconsumptie loopt terug en er is een andere houding ontstaan tegenover vlees. Zien we dit ook terug in de beoordelingen over slagers in Nederland? Wat vinden klanten echt belangrijk? Places Nieuws zocht het voor u uit.

Klantreviews

Van honderden verschillende slagerijen in Nederland zijn klantreviews verzameld. Deze reviews zijn afkomstig van Telefoonboek.nl. Klanten hebben hier de mogelijkheid om in contact te komen met het bedrijf waarnaar ze op zoek zijn en beoordelingen achter te laten met hun ervaringen. In totaal zijn er 1268 reviews over slagerijen verzameld en werd er een 8,6 als gemiddeld cijfer gegeven. Daarvan was 86 procent positief en gaf een voldoende met een gemiddeld cijfer van 9,5. Een voldoende wordt gecategoriseerd als een 6,0 of hoger. De resterende 14 procent van de bezoekers was minder positief. Zij gaven een gemiddeld cijfer van een 3,1. Een onvoldoende is een cijfer dat lager is dan een 6,0.

Overgrote deel tevreden

Over het algemeen is het overgrote deel van de klanten tevreden over hun slagers. Klanten waarderen voornamelijk het vakmanschap en de service die gepaard gaan bij het slagerschap. Telefoonboek.nl: ‘Persoonlijk contact is blijkbaar een belangrijk aspect, waarbij klanten het prettig vinden wanneer er rekening wordt gehouden met hun wensen.’

Negatieve reviews

Het kan voorkomen dat klanten ontevreden zijn over bedrijven. Een klein deel van de slagerijen is beoordeeld met een onvoldoende. Sommige klanten waren negatief te spreken over niet waargemaakte verwachtingen, hygiëne of bedorven producten. ‘Alhoewel de reviews persoonsgebonden zijn, is het als ondernemer van belang dat u beseft dat online reviews belangrijke maatstaven voor (potentiële) klanten zijn die zij meenemen in hun besluitvorming om daadwerkelijk een aankoop bij u te doen’, stelt Telefoonboek.nl.

Reageer op dit artikel