nieuws

De Traiteurslager nieuwe winkelformule met behoud identiteit

Nieuws 543

Bens Verspromotie en Weidelco Foodpartners introduceren een nieuwe winkelformule met de naam Traiteurslager. De formule is bedoeld voor kwaliteitsslagers die zich willen onderscheiden in presentatie, promotie en assortiment. De nieuwe formule komt volgende week beschikbaar.

De Traiteurslager nieuwe winkelformule met behoud identiteit

Met winkelformule  De Traiteurslager is een presentatiestijl ontwikkeld die de slager in zijn of haar eigen winkel kan doorvoeren. De slager kan zelf kiezen hoever hij daarmee wil gaan, de eigen naam van de slager blijft prominent in beeld.

Er zijn oplossingen bedacht voor verpakkingen, winkeldecoratie, productfolders en bedrijfskleding. Het voordeel van deze presentatiestijl is dat de slager zelf niet alles hoeft te bedenken en te laten maken. De stijl is klaar, de slager kiest welke elementen uit de formule hij wil doorvoeren.

De Ambachtelijke Slager

De Traiteurslager is een winkelformule van Bens Verspromotie en Weidelco Foodpartners, een samenwerking die bekend is van diverse andere professionele formules voor slagers en poeliers. De Zaak vol Smaak, De Ambachtelijke Slager en Uw Poelier zijn merken waarmee enkele honderden
winkels worden ondersteund.

Veranderingen in de markt

De samenwerking bedacht de nieuwe formule als reactie op de veranderende markt en consument. ‘Elke kwaliteitsslager weet allang dat je daarop moet inspelen met een ambachtelijk assortiment kwaliteitsvlees en vleeswaren, versgemaakte maaltijden en met huisgemaakte specialiteiten waarmee de winkel extra interessant en onderscheidend wordt voor de doelgroep’, zegt Marten Faber, directeur van Bens Verspromotie.

Het wordt volgens hem van steeds groter belang om dit goed te promoten en te presenteren. Voor kwaliteitslagers die passen binnen dit assortimentprofiel is winkelformule de Traiteurslager ontwikkeld. Een ondersteuning bij promotie, presentatie en receptvariatie.

‘Wij merken dat er een steeds grotere groep kwaliteitswinkels is, die de stap maakt naar het juiste assortiment waarmee je in de veranderende markt onderscheidend kunt zijn’, zegt Faber.

‘Vaak ontbreekt tijd’

‘Wij weten ook hoe lastig het voor deze ondernemers kan zijn om elke week de juiste promotie te regelen. Vaak ontbreekt de tijd. Omdat deze winkels al het juiste assortimentsprofiel hebben, kunnen wij ze met winkelformule de Traiteurslager heel goed ontzorgen bij promotie, presentatie en receptvariatie.’

De organisatie heeft ervoor gekozen om de promotie van de winkels zoveel mogelijk digitaal en online uit te voeren. ‘Dat is flexibeler voor de ondernemer, valt beter op in de winkel, het bereik is groter, het is goedkoper en het is bovendien duurzamer. Ook daarin willen wij een trend zetten en kwaliteitsslagers een ondersteuning aanbieden waarmee we de doelgroep kunnen aanspreken. Dat is het plan.’

Sterke punten promoten

Winkelformule Traiteurslager werkt met een wekelijks promotie- en receptenplan. Hiermee worden de sterke punten van de winkel en het assortiment elke week gepromoot. In de winkel, op social media, via een digitale nieuwsbrief en op de website van de winkel. Op deze wijze wordt er voor gezorgd dat er continuïteit komt in de promotie van de winkel en assortiment, want dat is bij veel slagers een aandachtspunt.

Zelf de regie

Winkelformule de Traiteurslager organiseert dit op een dusdanige wijze dat de slager hierin zoveel mogelijk wordt ontzorgt, maar wel zelf de regie over de inhoud kan houden. De formule wordt centraal en onder regie van de organisatie gevoerd, de inhoud kan de slager, bijvoorbeeld op prijs, zelf aanpassen.

Kosten

De slager is gemidddeld €175 per maand kwijt aan een vrij compleet promotie en ondersteuningspakket.

 

Reageer op dit artikel