nieuws

Instagram-campagne moet jongeren voor slagersvak winnen

Nieuws 397

Aan de vooravond van de Week van de Slager wordt een campagne op Instagram gestart met jonge slagers in beeld. Het blijkt dat jongeren enthousiast zijn over het slagersvak en dat de veelzijdigheid van het ambacht lonkt.

Instagram-campagne moet jongeren voor slagersvak winnen
Jepse-Heetkamp-Week-van-de-Slager

De Week van de Slager, die van 13 tot 18 mei plaats vindt, heeft tot doel om het perspectief van het veelzijdige en creatieve slagersvak te laten zien In de campagne is een aantal jonge slagers in beeld.

Geen mooier vak

Zo vertelt Danique Groot (21 jaar, Slagerij Groot) uit Lutjebroek haar verhaal waarbij zij haar kennis over herkomst etaleert. Sjors van Bodegraven (23 jaar) vertelt over de facetten van barbecue en Martijn Griekspoor kan zich geen mooier vak dan het slagersvak voorstellen (23 jaar, beiden Slagerij Mood4).

Carlijn Rood is al van jongs af aan in de slagerij van haar vader en vindt de dagen veelzijdig. (22 jaar Keurslagerij Rood), Rick Vincentie weet in de slagerij zowel scholieren als gezinnen aan zich te binden (24 jaar, Smaecktheater Paul). Jepse Heetkamp gaat momenteel op voor haar diploma bedrijfsleider (22 jaar, Keurslagerij Harmsen).

Dit is slechts een handvol aan voorbeelden van enthousiaste jongeren in het slagersvak. De keuze voor een toekomst in de slagerij is een logische wanneer je interesse hebt in voeding. Als slager kun je het verschil maken met de kennis die je hebt en de keuzes die je maakt. Zo maak je bewuste keuzes over de herkomst van het vlees en je kunt het verhaal ook overbrengen aan jouw klanten.

Slagerij is ook vooruitstrevend

Eigen producten ontwikkelen en bereiden, zoals worst, vleeswaren maar ook maaltijden, hapjes en speciale vleesproducten. Zo breng je ambacht, innovatie en culinaire facetten bij elkaar waardoor je onderscheidend en uniek bent. De slagerij is traditioneel in zijn waardes als het gaat om kwaliteit en expertise maar vooruitstrevend als het gaat om innovatie en creativiteit. In de winkel, maar ook online.

Vak met toekomstperspectief

De Week van de Slager is een perfecte gelegenheid om te laten zien hoe verrassend veelzijdig het slagersvak is en dat het een vak met toekomstperspectief is. Deelnemende slagers brengen deze week het vak en het ambacht onder de aandacht. Het doel van de Week van de Slager is dan ook om kinderen, jongeren en volwassenen kennis te laten maken met het slagersvak en –ambacht.

Het biedt ook kansen voor zij-instromers. Lees er meer over op www.weekvandeslager.nl. Hier staan ook de Instagram-filmpjes en de verhalen van de jonge slagers. De Week van de Slager is een initiatief van Stichting Opleidingsfonds Slagersbedrijf (Sovvb). De Koninklijke Nederlandse Slagers voert dit project in opdracht van Sovvb uit.

Reageer op dit artikel