nieuws

LTO-vakgroep: ‘Consument moet positief beeld vleessector krijgen’

Nieuws 120

‘De consument moet een beter en positief beeld krijgen van de vleessector en daardoor bewust kiezen voor een stuk vlees uit Nederland’, aldus de vakgroep Vleesveehouderij van LTO Nederland. Dat meldt Nieuwe Oogst, weekblad voor boeren en tuinders, op zijn site.

LTO-vakgroep: ‘Consument moet positief beeld vleessector krijgen’
Foto: LTO Noord

‘Wij hebben een mooi product in handen, maar weten dat letterlijk en figuurlijk nog niet goed te verkopen aan het publiek’, citeert Nieuwe Oogst Niels Mureau van de LTO Nederland-vakgroep Vleesveehouderij. Mureau deed de uitspraak tijdens de eerste ledenbijeenkomst van de vakgroep in 2019 in het Overijsselse Fleringen.

Visie

Tijdens die bijeenkomst ontvouwde de vakgroep haar visie. Daarin benadrukt de vakgroep het belang van de presentatie van de sector richting de consument: ‘Die moet een beter en positief beeld krijgen van de sector en daardoor bewust kiezen voor een stuk vlees uit Nederland.’

Reageer op dit artikel