Nieuwe slagerij voor Den Haag

24 april 2008 Nathalie Bluiminck

DEN HAAG - Den Haag is sinds dinsdag 22 april een slagerij rijker. Aan De Laan van Wateringse Veld 676 heeft Jan van Schaik zijn nieuwe slagerij geopend. Hij deed dit op een verrassende manier door met paard en wagen een tocht te maken door Den Haag om vervolgens de winkel officieel te openen.

DEN HAAG - Den Haag is sinds dinsdag 22 april een slagerij rijker. Aan De Laan van Wateringse Veld 676 heeft Jan van Schaik zijn nieuwe slagerij geopend. Hij deed dit op een verrassende manier door met paard en wagen een tocht te maken door Den Haag om vervolgens de winkel officieel te openen.

De slagerij – met interieur van KoelEffekt uit Culemborg, bevindt zich in een geheel nieuw winkelcentrum. Naast de slagerij zitten er ook een bakker, kaasspeciaalzaak, een Albert Heijn, Lidl, Primera, Hema en Zeeman. ‘Alle dagelijkse boodschappen kun je hier doen. Het primaire verzorgingsgebied omvat 12.000 inwoners.’

De opening met paard en wagen was een idee van Bert de Pijper, directeur van KoelEffekt. Van Schaik: ‘Het is zijn hobby: paarden. Samen met zijn dochter heeft hij mij door Den Haag gereden. Niet zo lang hoor. 15 tot 20 minuten. Zo kon ik even uitrusten! We hadden ons namelijk helemaal overhoop gewerkt om op tijd klaar te zijn.'

De open pui van de slagerij is 13 meter. De lengte van de toonbank bedraagt bijna 11 meter. Er werken drie mensen achter (inclusief de onderneer) en vijf in de winkel. Over de eerste dagen is de ondernemer tevreden. Maar ik laat me niet gek maken. Pas in september, oktober maak ik de balans op. Nu heb je natuurlijk eerst twee weken meivakantie, daarna begint de zomer.’

Het assortiment bestaat uit vers vlees waaronder ook kalfsvlees, producten uit eigen worstmakerij en traiteurproducten. Jan van Schaik: ‘We hebben ook een vrij groot assortiment Italiaanse vleeswaren, hiermee willen we ons onderscheiden van de supermarkten. Daar kun je dat natuurlijk niet krijgen.’

Jan van Schaik runde voorheen een slagerij in Woerden.

 

Altijd op de hoogte blijven?