Nieuw boek voor de slager: ‘Creatief Verkopen’

CreatiefVerkopen1

Een gloednieuw handboek voor de slager is verschenen: ‘Creatief Verkopen’. Creatief verkopen is een zeer belangrijk onderdeel van het slagersvak dat volop aandacht verdient. Door je uniek te presenteren haal je je klanten naar binnen.

Het boek ‘Creatief Verkopen’, full colour en met een hardcover, is geschreven door Gerhard Kwak en geeft in meer dan 300 pagina’s tips voor een slager om zijn verkoop te stimuleren en nieuwe klanten te winnen. Hij putte de ideeën uit zijn rijke ervaring en het contact met tientallen slagers die hem naast informatie ook illustrerende foto’s leverden. Denk daarbij aan: de aankleding van de pui en de sfeer in de winkel, de inrichting van de verschillende verkoopmeubels en uiteraard de manier waarop je via reclame de consument kunt benaderen. Van internetactiviteiten tot het organiseren van een braderie. Ook beschrijft Gerhard een aantal interessante slagerijen die de moeite waard zijn om eens te bekijken.

Van vroeger naar nu

De wervingsmethoden van vroeger worden in het voetlicht gezet; zoals het maken van vetbeelden, het schilderen met reuzel en het maken van aspic-etalages. Gewoon omdat deze technieken niet verloren mogen gaan. Natuurlijk slaat Gerhard de hedendaagse aanpak niet over. Want wie maakt er geen barbecue-, fondue-, en gourmetschotels en verdiept zich niet in het maken van de lekkerste schotels met salades, vleeswaren en borrelhapjes. Zelfs het maken van originele slagerscadeaus gaat hij niet uit de weg. Tientallen tips, voor de ondernemer en zijn medewerkers. Ruim voorzien van foto’s. Gewoon kijken en namaken is het beste advies. Dé manier om het boek te gelde te maken.

Het boek is via deze website leverbaar vanaf 20 november en tot 13 december te bestellen met vroegboekkorting. Bekijk de sneak preview om een idee te krijgen van het rijke aanbod van tips en ideeën die kunnen bijdragen aan het voortbestaan van de moderne slager.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

  
Lees ook
Een bron van inspiratie

Een bron van inspiratie

Binnen de vleesbranche is worst- en vleeswarenspecialist Paul van Trigt een instituut. Niet alleen als vakman en expert op het gebied van productkeuring – laat hem een worst proeven en hij benoemt tot op de gram welke specerijen erin zitten – maar ook als een oneindige bron van kennis.

Marketing voor ondernemers met lef

Marketing voor ondernemers met lef

Veel ondernemers proberen klanten te lokken door hun kennis te delen. Helemaal verkeerd schrijft Aartjan van Erkel in zijn nieuwe boek Nummer 1. Hij gelooft dat je niet je kennis gratis moet delen, maar moet entertainen. “Stop met teachen, begin met teasen.”

Fan

Fan

Toen ik Gertjan Kiers vroeg een column te schrijven over automatisering en digitalisering, het thema van ditnummer, kreeg ik ongeveer de reactie die ik verwachtte. Gertjan, slager in hart en nieren en nooit te beroerd om zijn ongezouten mening te geven, was op zijn zachtst gezegd weinig enthousiast over de onderwerpkeuze. Ik verheugde me meteen al op...