Nice to Meat Best Managed Company 2018

1 maart 2018

Horecaslagerij Nice to Meat uit Almere mag zich dit jaar Best Managed Company noemen. Deloitte heeft Nice to Meat als enige Nederlandse vleesproducent onderscheiden.

Directeur Mikel Pouw van horecaslagerij Nice to Meat is trots dat zijn bedrijf is uitgeroepen tot Best Managed Company 2017/2018. 'We zijn als enige Nederlandse vleesproducent onderscheiden. Het is fijn publiekelijk erkend te worden als kwalitatief hoogstaand bedrijf, zowel qua producten en processen als onze mensen en handelswijze’.

Tijdens een Gala begin maart worden de nieuwe Best Managed Companies door Deloitte gepresenteerd.

Onderscheiding bestaat 10 jaar

Sinds 10 jaar beloont Deloitte het beste Nederlandse middengroot- en grootbedrijf (> 25 miljoen) met deze onderscheiding. Hun Best Managed Companies programma beoordeelt alle in aanmerking komende bedrijven voor wat betreft strategie en beleidsvorming, financiële positie, organisatie en processen, besturing en beheersing, informatie­technologie en implementatie, mensen en cultuur.

Bij Nice to Meat blijken deze pijlers volledig in balans. Tijdens de screening door Deloitte vinden vergelijkingen plaats met branche­genoten en andere branches, met het doel belangrijke kansen en trends te signaleren. Het onderzoek brengt eveneens verbeterpunten aan het licht voor zowel de interne organisatie als de externe bedrijfsprestaties. ‘Voor Nice to Meat betekent het BMC programma een spiegel en een waardevol moment van reflectie’ aldus Mikel Pouw.

Bewustwording en innovatie

Opvallend hoog scoort Nice to Meat op gebied van innovatie en het benutten van kansen in de markt. Uit eten gaan neemt toe, met name door jonge tweeverdieners en het toenemende aantal buiten­landse bezoekers. ‘Dat vraagt om een aangepast aanbod binnen de horeca, waarbij Nice to Meat aan leverancierskant vernieuwing brengt. Daarnaast ligt vlees als versproduct onder een vergrootglas en hierbij past onze verantwoorde­lijkheid’, vermeldt Mikel Pouw.

Zijn bedrijf maakt de klanten in de gastronomie sinds jaar en dag bewust van de herkomst van Nice-to-meat-300x215 producten en van het belang om te kiezen voor kwaliteit. ‘Eet liever wat minder vlees maar wel beter vlees’ is de overtuiging van de horecaslager.

Groei en verbetering in 2017

Het BMC predicaat geeft vertrouwen en voldoening maar is voor Nice to Meat geen reden om achterover te leunen. Afgelopen jaar hebben bedrijfsprocessen en team intern een kwaliteitsslag gemaakt. Extern beleeft de horecaslager een gezonde groei qua leveringen en aantal klanten van sterrenrestaurants en het 4- en 5-sterren­hotelsegment. Een spannende ontwikkeling is de succesvolle eerste export naar Japan van het Maas-Rijn-IJsselrund van Piet van den Berg.

Volgens Nice to Meat hebben veel horecabedrijven in Nederland baat bij het serveren van good fast food producten, die minder tijd en mankracht vereisen. Voorbeelden van succesvolle nieuwkomers op de menukaart zijn o.a. Oceanbeef brisket, Texas style hotdog en Creekstone Black Angus Roastbeef voor steak sandwiches. Alles ontwikkeld bij Nice to Meat.

Focus op constante kwaliteit

De horecaslagerij wil vanaf 2018 z’n klanten jaarrond een constant kwaliteitsproduct garanderen. Het nieuwe Organic Puro Grassfed beef uit Uruguay maakt dit mogelijk. Het vlees is afkomstig van runderen die grazen op door Unesco beschermde pampa’s, met voedzame grassen en een diversiteit aan kruiden en bloemen.

Kalfjes blijven zes maanden bij hun moeder, drinken melk en zijn hormoon- en antibiotica-vrij. Daarnaast is Nice to Meat partner geworden in een MVO project uit Flevoland, dat zich richt op het verantwoord handelen bij polderbokjes. Met name uit sterren­restaurants wordt een toenemende vraag verwacht naar dit mooie geitenvlees.

Intern gaat Nice to Meat voor het productieproces investeren in een nieuwe verpakkings­machine die zorg draagt voor een nog betere houdbaarheid van de versproducten.

>> Lees ook: Nice to Meat uitgeroepen tot Best Managed Company 2015

Altijd op de hoogte blijven?