Nederlanders eten ruim 35% meer koelvers

foto-3-Te-Welscher

Nederland gaat steeds vaker voor vers. Uit onderzoek blijkt dat ruim 35 procent van de Nederlanders de afgelopen twee jaar meer koelverse maaltijden eet. Dat meldt Nederlands grootste soepproducent Unox, die vandaag aankondigt in te zetten op koelverse soepen.

Onder de naam Unox Puur Soep ligt vanaf deze week koelverse soep van het merk Unox in het vers-schap. Het merk komt hiermee de Nederlandse consument tegemoet die steeds meer vraagt om verse, kant en klaar maaltijden, zo meldt het.

Flinke groei koelverse maaltijden

unox-logo-300x149 Uit onderzoek van Unox blijkt dat er onder Nederlanders een grote behoefte is aan verse soepen die gemakkelijk te bereiden zijn. 35,4% van de Nederlanders geeft aan de afgelopen 2 jaar meer koelverse maaltijden te hebben gegeten dan de jaren daarvoor. Het merendeel geeft aan het ook belangrijk te vinden dat de kant-en-klaarmaaltijden die zij eten, bereid zijn met verse ingredi├źnten.

[intermezzo:1]

Na vegetarisch nu ook in het koelversschap

De stap van Unox om in te zetten op koelverse soep volgt een jaar na de introductie van de vegetarische rookworst en is na de introductie van soep in blik (1957) en soep in zak (2004), de volgende grote stap die Unox zet. Het merk speelt hiermee in op de behoefte van de Nederlandse consument die steeds vaker opzoek is naar verse voorbereide maaltijden.

Lees ook
Meer contact

Meer contact

Persoonlijk contact, het lijkt soms een toverwoord als het gaat om marketing en zaken doen, maar ik denk dat we in deze tijd na corona allemaal merken hoe bijzonder het eigenlijk is.

Maaltijden van de slager

Maaltijden van de slager

Maaltijden zijn niet meer weg te denken uit het assortiment van veel slagers. En het aandeel groeit alleen maar. Het is niet alleen zaak om verser en beter te zijn dan de supermarkten, maar ook om je te onderscheiden van andere versspecialisten die maaltijden verkopen. Wat heb je, naast je eigen kwaliteitsvlees, daarvoor nodig?

Epos ondersteunt ook in het barbecueseizoen met kruidige creativiteit

Epos ondersteunt ook in het barbecueseizoen met kruidige creativiteit

Wellicht draagt Slagerij Putman uit Arnhem over twee jaar het predicaat Hofleverancier. Eigenaar en vijfde generatie slager Pepijn Putman en zijn vrouw Laura hopen het.