Ministers bezoeken VanDrie Group op Grüne Woche

BP_20190118_101

Bij de start van de consumentenbeurs de Internationale Grüne Woche (IGW) ontmoetten Julia Klöckner, de Duitse minister van Landbouw, en haar Nederlandse collega, Carola Schouten, vandaag vertegenwoordigers van de VanDrie Group. Daarbij serveerde chef-kok Edgar Buhrs een hartig ontbijt met quiche en pralines van kalfswangetjes.

De IGW is een vast onderdeel in het jaar waarbij Nederlandse bestuurders, politici en het agro- en foodbedrijfsleven elkaar in Berlijn ontmoeten. Nederland is altijd prominent aanwezig op de IGW. Duitsland is immers een belangrijk afzetland voor veel voedselproducenten. ‘Dat geldt zeker voor de VanDrie Group’, aldus Marijke Everts (Director Corporate Affairs). ‘Na Italië is Duitsland voor ons het grootste afzetland. We hebben het Duitse aandeel de laatste jaren zien groeien.’

Campagnes in Duitsland

Met gerichte campagnes zet de VanDrie Group in om de Duitse markt warm te houden voor kalfsvlees. Everts: ‘In onze Duitse campagnes bieden we zelf ontwikkelde recepten aan die inspiratie bieden voor buitengewone bereidingswijzen van kalfsvlees. Wij willen dat niet alleen traditionele vleesdelen aandacht krijgen. Alles benutten van een kalf is onze inzet. Van neus tot staart kun je heerlijke gerechten maken.’ Dit denken past goed binnen de visie: ‘Landbouw, natuur en voedsel: waardevol en verbonden’ die minister Schouten in september vorig jaar naar buiten bracht. Eén van de thema’s binnen deze visie is kringlooplandbouw. Dit thema staat centraal op het Holland Paviljoen op de IGW. Kringlooplandbouw is een systeem waarin niets verspild wordt en waar reststromen maximaal worden ingezet.

BP_20190118_102-300x200 Chef-kok Edgar Buhrs van de VanDrie Group serveert de Duitse Minister van Landbouw Julia Klöckner een hartig ontbijt met quiche en pralines van kalfswangetjes, tijdens de rondleiding door het Holland Paviljoen op de IGW.

Van kop tot staart

Marijke Everts geeft aan dat Nederlandse kalversector goed past binnen de visie van minister Schouten. ‘Niets van een kalf gaat verloren. Alles krijgt een duurzame bestemming. Is het niet voor humane consumptie, dan vind je het wel terug in bijvoorbeeld de leersector, humane medicatie, diervoeding, snoepgoed, make-up en verzorgingsmiddelen.’

[intermezzo:1]
Lees ook
Succesvolle achtste editie van Gastvrij Rotterdam

Succesvolle achtste editie van Gastvrij Rotterdam

Van 20 tot en met 22 september was Rotterdam Ahoy het toneel van Gastvrij Rotterdam. Met ruim 300 exposanten en 11.264 bezoekers kijkt de organisatie terug op een succesvolle achtste editie.

Glazen Kalf 2021 naar Rik van den Hazel

Glazen Kalf 2021 naar Rik van den Hazel

Rik van den Hazel is uitgeroepen tot de winnaar van ‘Het Glazen Kalf’ van 2021.

Rewe kiest voor Duits varkensvlees

Rewe kiest voor Duits varkensvlees

De Duitse supermarktgroep Rewe wil vrijwel alleen nog maar varkensvlees uit eigen land in de schappen hebben. De supermarktgroep verhoogt de minimumprijs voor varkenshouders. 95 procent van de varkensvleesproducten in de supermarkten Rewe en Penny is medio 2022 afkomstig van Duitse varkens.