Michaël Wilde nieuwe directeur Bionext

Michael-Wilde

Michaël Wilde is per 1 november aangesteld als nieuwe directeur van de ketenorganisatie van de biologische sector Bionext. Wilde is de opvolger van Bavo van den Idsert, die in juli van dit jaar na acht jaar zijn functie neerlegde als directeur van Bionext. Op dit moment is Jan Groen aangesteld als tijdelijk directeur van Bionext. Hij blijft tot 1 november deze rol vervullen.

Wilde is erg blij met zijn benoeming: "Ik kijk er enorm naar uit, samen met het Bionext team en in nauwe samenwerking met de drie verenigingen, onze prachtige sector verder te laten groeien en bloeien. Als het gaat om de grote maatschappelijke thema’s, is de biologische landbouw een belangrijk onderdeel van de oplossing; ons sterke verhaal is actueler dan ooit!"

Wilde (49) werkte de afgelopen twaalf jaar als Duurzaamheid & Communicatiemanager bij Eosta BV (distributeur van biologisch vers fruit en groente). Wilde geniet, door zijn enorme gedrevenheid en deskundigheid van biologische en eerlijke voeding, een grote bekendheid binnen de biologische sector. Bionext is verheugd dat hij deze schat aan kennis en kunde nu voor de ketenorganisatie gaat inzetten.

[intermezzo: 1]
Lees ook
Hanenvlees in assortiment Odin

Hanenvlees in assortiment Odin

De biologische foodcoop Odin neemt hanenvlees op in het online assortiment. In juli start de campagne ‘Denk ook aan mij bij het kopen van een ei’. Odin wil zo bijdragen aan bewustwording rond het thema ‘hanen’, bijdragen aan een transparantere pluimveeketen en een markt voor hanenvlees creëren.

Vion blikt terug op succesvolle editie PLMA

Vion blikt terug op succesvolle editie PLMA

Vion Food Group was een van de exposanten tijdens PLMA 2022, de private label vakbeurs georganiseerd door de Private Label Manufacturers Association. Duurzaamheid, gezondheid, convenience en creativiteit voerden de boventoon.

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.