Michaël Wilde nieuwe directeur Bionext

Michael-Wilde

Michaël Wilde is per 1 november aangesteld als nieuwe directeur van de ketenorganisatie van de biologische sector Bionext. Wilde is de opvolger van Bavo van den Idsert, die in juli van dit jaar na acht jaar zijn functie neerlegde als directeur van Bionext. Op dit moment is Jan Groen aangesteld als tijdelijk directeur van Bionext. Hij blijft tot 1 november deze rol vervullen.

Wilde is erg blij met zijn benoeming: "Ik kijk er enorm naar uit, samen met het Bionext team en in nauwe samenwerking met de drie verenigingen, onze prachtige sector verder te laten groeien en bloeien. Als het gaat om de grote maatschappelijke thema’s, is de biologische landbouw een belangrijk onderdeel van de oplossing; ons sterke verhaal is actueler dan ooit!"

Wilde (49) werkte de afgelopen twaalf jaar als Duurzaamheid & Communicatiemanager bij Eosta BV (distributeur van biologisch vers fruit en groente). Wilde geniet, door zijn enorme gedrevenheid en deskundigheid van biologische en eerlijke voeding, een grote bekendheid binnen de biologische sector. Bionext is verheugd dat hij deze schat aan kennis en kunde nu voor de ketenorganisatie gaat inzetten.

[intermezzo: 1]
Lees ook
De Groene Weg start met Nederlandse biologische rundvleesketen

De Groene Weg start met Nederlandse biologische rundvleesketen

Met het tekenen van een contract voor onbepaalde tijd met biologische melkveehouder Erik van der Velde en biologische vleesveehouder Gert-Jan Stoeten, is De Groene Weg vandaag officieel gestart met de opbouw van een keten van Nederlands biologisch rundvlees.

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group start met het merk The Veggie Lovers voor hun biologische vleesvervangende producten. Tijdens Biofach van 26 tot 29 juli worden de vernieuwde producten van Future Food Group onder het merk geïntroduceerd.

Hanenvlees in assortiment Odin

Hanenvlees in assortiment Odin

De biologische foodcoop Odin neemt hanenvlees op in het online assortiment. In juli start de campagne ‘Denk ook aan mij bij het kopen van een ei’. Odin wil zo bijdragen aan bewustwording rond het thema ‘hanen’, bijdragen aan een transparantere pluimveeketen en een markt voor hanenvlees creëren.