‘Mensen laten ervaren waar hun stukje vlees vandaan komt’

3 augustus 2017

Arend ten Wolde is op 8 mei gestart met Slagerij ten Wolde in Amsterdam-West. De jonge ondernemer heeft het pand en het personeel van de vorige eigenaar keurslagerij Bon overgenomen. Klanten krijgen in de verbouwde slagerij in de Constantijn Huygensstraat ‘een kijkje in de keuken’. Zij zien hoe hun stukje vlees wordt gesneden van het dier en kijken in de slagerij mee naar de verwerking van het vlees.

Arend ten Wolde komt uit een ware slagersfamilie: hij is de vierde generatie slager uit zijn familie. Ten Wolde is chef slager, workshoptrainer en bestuurslid van Jonge Amsterdamse Slagers. De jonge slager is tevens eigenaar van Uw Meesterslager, eventcateraar met workshops vlees snijden en bereiden voor groepen. Ten Wolde slaat nu een nieuwe weg in door niet alleen producten, maar vooral een totaalervaring aan zijn klanten te bieden in zijn eigen slagerij.

Persoonlijke missie

Het concept van Slagerij ten Wolde is ontwikkeld vanuit de persoonlijke missie van Arend ten Wolde: ‘In een tijd waarin de weggooi-economie beetje bij beetje op de achtergrond raakt, de mensen weer bewuster aan het worden zijn met betrekking tot de natuur, hun eigen gezondheid en het wel en wee van dieren, is het belangrijk om de klant een kijkje te geven naar wat het slagersvak inhoudt. Dit wil ik doen door het demonstreren van vlees, te laten zien waar het vandaan komt, hoe het bewerkt wordt en natuurlijk het belangrijkste: wat er mee gedaan kan worden.’

Ten Wolde streeft naar optimale nuttiging van zijn producten. Mensen krijgen niet alleen tips over de bereiding van het vlees in de winkel, er is ook een mogelijkheid om per e-mail extra tips en recepten te ontvangen.

W4A8968-1-200x300 Overname Bon Keurslager

Arend ten Wolde heeft in april 2017 het pand en het personeel van de vorige huurder, Bon Keurslager, overgenomen. De oorspronkelijke slagerij is verbouwd en heeft een herkenbare Slagerij ten Wolde- stijl gekregen. De komende tijd staan er diverse acties op stapel om de slagerij breed onder de aandacht te brengen.

Altijd op de hoogte blijven?