Landmarkt gekozen tot Versmarketeer 2012

13 augustus 2012 Harrie Leijten

VENLO - Harm-Jan van Dijk van Landmarkt mag zich versmarketeer 2012 noemen. Peter Beukers greep net naast de titel met de formule Le Perron. Hij werd tweede. Pleister op de wond: Le Perron is ook onderdeel van Landmarkt.

VENLO - Harm-Jan van Dijk van Landmarkt mag zich versmarketeer 2012 noemen. Peter Beukers greep net naast de titel met de formule Le Perron. Hij werd tweede. Pleister op de wond: Le Perron is ook onderdeel van Landmarkt.

Juryvoorzitter Vincent Deenen: 'Landmarkt is een prachtig voorbeeld van experience marketing, die zich richt op de lichtgroene consument, met veel aandacht voor de medewerkers. Landmarkt verbindt de lokale producent aan de lokale consument. De beleving is enorm, hét voorbeeld voor de retail', aldus de jury. 'Landmarkt is dé hybride kruising tussen Versmarkt en Supermarkt.'

OK Vlees.nl
Peter Kolster van OK Vlees.nl kwam op de vierde plek terecht met zijn online verkoopt van biologisch vlees. Via twitter genereert hij zijn klanten en levert het af op 2400 plekken in Nederland. Deze eenmanszaak weet op innovatieve wijze met klein budget, grote slagen te maken.

Crowdfunder Buitengewone Varkens van Wim Meulenkamp werd vijfde. De varkens van Buitengewone Varkens lopen buiten vrij rond, consumenten en dus de investeerders, krijgen hun bedrag terug in producten voor varkensvlees. Er waren in totaal 164 inzendingen.

Lees hierover meer in het julinummer van Vleesmagazine.

Altijd op de hoogte blijven?