Label Rouge houdt gratis webinar

Speciaal voor slagers heeft Label Rouge in samenwerking met Foodlog een gratis seminar ontwikkeld over kip van dit gecertificeerde keurmerk. Het webinar vindt plaats op maandagavond 11 en 18 januari.

Label Rouge is een kwaliteitskeurmerk dat al meer dan vijftig jaar staat voor de superieure kwaliteit van producten. De productiemethode van het Label Rouge-gevogelte staat garant voor het welzijn van de dieren, eerbied voor natuur en milieu en een superieure kwaliteit en smaak. Dit door geëngageerde pluimveehouders gestarte initiatief is gebaseerd op hun traditionele knowhow.

Tegenwoordig wordt het keurmerk ook aangebracht op rundvlees, kalfsvlees, lam en varkensvlees, vleeswaren, eieren en natuurlijk verschillende soorten gevogelte. In Nederland is Label Rouge ook erkend door Milieu Centraal door hun keurmerkenwijzer.

Webinar

In dit webinar ontdekken deelnemers wat Label Rouge zo uniek en onderscheidend maakt, wat het belang van het dierenwelzijn is en hoe de superieure smaak van de verschillende Label Rouge-kippen tot stand komt. Verschillende experts vertellen over het label en de verschillende kippen. Er is een grote variëteit in Label Rouge-pluimvee en daarmee ook in smaak en bite.

Sprekers

Dick Veerman van Foodlog geeft een toelichting op het ontstaan van het label. Patrick Luk, importeur Luiten Food in Stompwijk, vertelt over de verschillende soorten en smaken zoals Luiten die op de Nederlandse markt brengt. Martin Clarenbeek van de Franse kipverwerker LDC geeft de deelnemers een beeld van de processen en slacht van de dieren en licht vanuit de Franse markt de verschillende smaakbelevingen binnen Label Rouge toe. Aansluitend zullen een Franse pluimveehouder en Juliette Protino van het Synalaf op specifieke praktijkvragen ingaan.

Aanmelden

Het webinar wordt georganiseerd op maandag 11 januari en maandag 18 januari en begint stipt om 19.30 uur. Beide avonden zijn hetzelfde. De voertaal is Nederlands. Het Frans wordt simultaan vertaald. Het gratis evenement is speciaal bedoeld voor slagers die hun assortiment willen uitbreiden, poeliers, vleesateliers, groothandels en category- en supermarktmanagers. Deelnemers aan het webinar ontvangen vooraf per post een informatiepakket van Label Rouge. Vooraf aanmelden is verplicht en kan via deze link.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Vion presenteert AI cameratoezicht op Grüne Woche

Vion presenteert AI cameratoezicht op Grüne Woche

Op Internationale Grüne Woche in Berlijn presenteert Vion een monitoringstool met slimme cameratechniek om de interactie tussen mens en dier op slachterijen te observeren. De tool is voorzien van Artificial Intelligence (AI). De camera's nemen onafgebroken alle beelden op en de software analyseert deze.

Kipster en Lidl willen Nederlandse landbouw verduurzamen

Kipster en Lidl willen Nederlandse landbouw verduurzamen

Kipster en Lidl vieren het eerste lustrum. De boer en supermarkt zetten in op verduurzaming Nederlandse landbouw met meer dierenwelzijn, minder uitstoot en radicale transparantie. Ze zetten verschillende stappen op dit gebied, zoals de eerste Pigster boerderij, de nieuwe Kipsterfarm, 24/7 transparantie en hanenvlees.

De digitale slager

De digitale slager

Het online aanbod van slagersproducten blijft groeien. Dat geldt ook voor de vraag. Toch zijn er nog veel slagers die verkoop via internet links laten liggen. “Slagers zonder webshop raad ik aan om snel te starten. Als klanten het online bestelgemak eenmaal bij één van je collega’s hebben ervaren, zie ze dan nog maar eens terug te winnen.”