Kraak-Vers introduceert vleeswaren met herkomst op Horecava

22 december 2015 Vleesmagazine

Onder de merknaam Kraak-Vers met Oorsprong introduceert Zwanenberg Food Group op de Horecava van 11 tot 14 januari 2016 een nieuw concept: vleeswaren direct van de boer. De introductie is een vervolg op de samenwerking met Heyde Hoeve, die begin 2015 werd aangekondigd.

De introductie van Kraak-Vers met Oorsprong (in het Out of home-kanaal) past in de strategie van Zwanenberg Food Group om samen met ketenpartners kwaliteitsconcepten neer te zetten en de zogenoemde vierkantsverwaarding van het varken meer gestalte te geven. Deze vorm van samenwerking in de keten maakt deze introductie bijzonder.

Maarten Elsinga, Business Unit Director Fresh Foods bij Zwanenberg Food Group, licht toe: ‘De huidige focus op de kostprijs en schaalgrootte is eindig en heeft geleid tot verschraling van het vleeswarenaanbod. Parallel daaraan klinkt de roep om transparantie steeds luider: geef de consument duidelijkheid over herkomst, dierenwelzijn en duurzaamheidsprestaties.’

Principes

Kraak-Vers met Oorsprong gaat uit van acht principes. Herkomst, duurzaamheid en smaak staan centraal. Het Heyde Hoeve Duroc-varken zorgt voor kwalitatief hoogwaardig gemarmerd vlees. Zwanenberg voegt hier modern ambacht aan toe. Er wordt geen gebruik gemaakt van kunstmatige geur- en smaakstoffen.

Kraak-Vers heeft met Oorsprong van de Heyde Hoeve één ster Beter Leven van de Dierenbescherming. In de gehele keten, van fokker tot en met eindverwerking, is aandacht voor duurzaamheidsaspecten. De varkens worden gehouden in moderne stallen, met zorg voor dier en omgeving. Er is aandacht voor het beperken van de uitstoot van CO2, energie-efficiency en efficiënte logistieke processen.

Altijd op de hoogte blijven?