Koperspubliek slager vergrijst

6 december 2007 redactie

SLAGERSWERELD - Het publiek van de slager vergrijst langzaam. Onderzoek wijst uit dat veelal ouderen de groep trouwe speciaalzaakbezoekers vormen.

SLAGERSWERELD - Het publiek van de slager vergrijst langzaam. Onderzoek wijst uit dat veelal ouderen de groep trouwe speciaalzaakbezoekers vormen.

Dat blijkt uit het in juni gepresenteerde onderzoek ConsumentenTrends 2007 van EFMI Business School. Bezoeken jongeren in de leeftijd van 18-34 jaar gemiddeld 2 speciaalzaken naast hun supermarkt, voor boodschappers in de leeftijdsgroepen 35-54 jaar en 55 jaar en ouder ligt dit gemiddelde respectievelijk op 2,4 en 2,7.

Onderzocht is ook hoe vaak in één maand een of meerdere keren levensmiddelen zijn gekocht bij de slager. Dat bleek te gelden voor 42% van de ondervraagden in de leeftijd van 55 jaar en ouder, terwijl 31% in de leeftijdsgroep van 35-54 jaar een bezoekje aan de slager bracht. En de rij wordt gesloten door de jongeren van 18 tot 34 jaar; 28% van hen kocht het vlees in de speciaalzaak.

Het publiek van de bakker blijkt voor wat betreft leeftijd het meest divers te zijn. Ongeveer 50% van alledrie de leeftijdsgroepen bezoekt de bakker een of meerdere keren per maand.

Altijd op de hoogte blijven?