KNS maakt finalisten Grote Grillworsttest 2022 bekend
De tien finalisten van de Grote Grillworsttest 2022 zijn bekend. Woensdag 2 februari weten we welke slager Keurslager Braamskamp, de winnaar van 2021, opvolgt. Dat meldt Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS).
Meer dan 80 slagers deden mee aan deze vakwedstrijd van KNS. De vakjury beoordeelde alle inzendingen en lette daarbij onder andere op smaak, geur, samenstelling en bewerking. Ze keurden zowel warm als koud.
Dit jaar bestaat de jury uit branche erkende meesterverkoopster Saskia Rikkerink, winnaar 2021 Han Braamskamp en keurmeesters vanuit het Expertisecentrum voor het Slagersambacht Willem Miltenburg, Josja Haagsma (aspirant) en Tijmen Smits (aspirant).
Top 10
Zij stelden de volgende top 10 samen:
- Barten’s Slagerij te Rotterdam
- Slagerij & Catering Niek van der Vlis te Dronten
- Keurslager Ruud en Miny van Schaik te Huizen
- Keurslager Muilwijk te Ameide
- Slagerij de Bruin te Beusichem
- Keurslager Rien en Irma Baas te Leerdam
- Keurslager Spijkerman te Akkrum
- Slagerij Martin Meijer te Lekkerkerk
- Uw Slager Wip te Hallum
- Keurslager Arisse Vleesch te Beesd
Woensdag 2 februari vindt de prijsuitreiking plaats. Vanwege de coronamaatregelen gebeurt dit online. Samen met de finalisten wordt dan de winnaar bekend gemaakt van de Grote Grillworsttest 2022.
KNS-Vakwedstrijd
De Grote Grillworsttest is een van de drie vakwedstrijden die brancheorganisatie KNS jaarlijks organiseert voor haar leden. De andere twee, de Spareribs Throphy en de Lekkerste Bal Gehakt vinden later dit jaar plaats. De keuring van de Spareribs Trophy is op 9 maart, die van de Lekkerste Bal Gehakt op 8 september.
Dossiers
Meer over
Lees ook
Ontslag op staande voet
Het kan door omstandigheden gebeuren dat je te laat op het werk komt. Kan het structureel te laat komen op het werk voor ontslag op staande voet zorgen?
Maaltijden van de slager
Maaltijden zijn niet meer weg te denken uit het assortiment van veel slagers. En het aandeel groeit alleen maar. Het is niet alleen zaak om verser en beter te zijn dan de supermarkten, maar ook om je te onderscheiden van andere versspecialisten die maaltijden verkopen. Wat heb je, naast je eigen kwaliteitsvlees, daarvoor nodig?
Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’
Hoe ziet de klant van morgen eruit? In Vleesmagazine 8 van 2021 signaleerde Susanne Danes van FoodBase drie belangrijke ontwikkelingen binnen de versbranche. In deel 2 vertelt haar collega Linda van Zonsbeek over claims en hoe je hiermee inspeelt op gezondheidsmotieven van klanten.