KNS maakt finalisten Grote Grillworsttest 2022 bekend

Grillworst_Het ambacht Jan Nederhoed_VLE 2-2021_2

Foto: Koos Groenewold

De tien finalisten van de Grote Grillworsttest 2022 zijn bekend. Woensdag 2 februari weten we welke slager Keurslager Braamskamp, de winnaar van 2021, opvolgt. Dat meldt Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS).

Meer dan 80 slagers deden mee aan deze vakwedstrijd van KNS. De vakjury beoordeelde alle inzendingen en lette daarbij onder andere op smaak, geur, samenstelling en bewerking. Ze keurden zowel warm als koud.

Dit jaar bestaat de jury uit branche erkende meesterverkoopster Saskia Rikkerink, winnaar 2021 Han Braamskamp en keurmeesters vanuit het Expertisecentrum voor het Slagersambacht Willem Miltenburg, Josja Haagsma (aspirant) en Tijmen Smits (aspirant).

Top 10

Zij stelden de volgende top 10 samen:

Woensdag 2 februari vindt de prijsuitreiking plaats. Vanwege de coronamaatregelen gebeurt dit online. Samen met de finalisten wordt dan de winnaar bekend gemaakt van de Grote Grillworsttest 2022.

KNS-Vakwedstrijd

De Grote Grillworsttest is een van de drie vakwedstrijden die brancheorganisatie KNS jaarlijks organiseert voor haar leden. De andere twee, de Spareribs Throphy en de Lekkerste Bal Gehakt vinden later dit jaar plaats. De keuring van de Spareribs Trophy is op 9 maart, die van de Lekkerste Bal Gehakt op 8 september.

Lees ook
Ontslag op staande voet

Ontslag op staande voet

Het kan door omstandigheden gebeuren dat je te laat op het werk komt. Kan het structureel te laat komen op het werk voor ontslag op staande voet zorgen?

Maaltijden van de slager

Maaltijden van de slager

Maaltijden zijn niet meer weg te denken uit het assortiment van veel slagers. En het aandeel groeit alleen maar. Het is niet alleen zaak om verser en beter te zijn dan de supermarkten, maar ook om je te onderscheiden van andere versspecialisten die maaltijden verkopen. Wat heb je, naast je eigen kwaliteitsvlees, daarvoor nodig?

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Hoe ziet de klant van morgen eruit? In Vleesmagazine 8 van 2021 signaleerde Susanne Danes van FoodBase drie belangrijke ontwikkelingen binnen de versbranche. In deel 2 vertelt haar collega Linda van Zonsbeek over claims en hoe je hiermee inspeelt op gezondheidsmotieven van klanten.