Klanten stemmen gretig op Sterdeelnemers

SlagerMetSter-109A

De competitie Slager met Ster leeft onder de deelnemers en onder hun klanten. Dagelijks brengen gemiddeld negen tot tien klanten per dag hun stem uit op hun eigen slager, waarbij ze ook een beoordeling afgeven over de kwaliteit van het bedrijf.

De klantenenquête oftewel –stemming is een vast onderdeel van de verkiezing Slager met Ster. Voor het slagen van de enquête moeten tenminste honderd klanten schriftelijk een beoordeling geven over de slagerij. Deze beoordeling bestaat uit open en gesloten vragen, waarbij vooral de gesloten vragen zwaar meewegen. De open vragen geven de slager meer informatie over hoe de klant over hen denkt.

Top10

Uit de stemming tot 10 september (bij het ter perse gaan van Vleesmagazine), blijkt dat ruim vijftig procent van de stemmen bij de top tien terecht is gekomen. In willekeurige volgorde gaat het om de volgende bedrijven:

 
  • Beverdam Keurslager                     Rijssen
  • Keurslager Wim Koelewijn            Huizen
  • Keurslagerij Arie Arisse                  Beesd
  • Keurslagerij Vlogman                     Vorden
  • Keurslagerij Gleis                            Aalten
  • Keurslager Rexwinkel                    Borculo
  • Slagerij Aad van Eijk                      Voorschoten
  • Slagerij Pinckaers                           Maastricht
  • Slagerij Dennis van de Ven           Schijndel
  • Vleeshandel Kusters bv                 Margraten

Lees meer over de klantenenquête in Vleesmagazine nummer 9, die 18 september verschijnt.

Lees ook
Onderzoek naar invloed dierenwelzijn op smaak vlees

Onderzoek naar invloed dierenwelzijn op smaak vlees

Binnen het vierjarig Europese onderzoeksproject mEATquality onderzoeken wetenschappers de invloed van dierenwelzijn op de smaak van vlees. In Resource vertelt Hans Spoolder, onderzoeker bij de Animal Science Group van Wageningen University & Resources meer over het onderzoek.

Meer consumenten kopen biologisch

Meer consumenten kopen biologisch

Consumenten kopen vaker biologisch. Uit onderzoek van GfK blijkt dat de aankoopfrequentie van biologische voedingsmiddelen in 2020 steeg met 7 procent. Dat meldt brancheorganisatie Bionext met een persbericht.

Makro krijgt meer inzicht in klantengedrag

Makro krijgt meer inzicht in klantengedrag

Door de samenwerkingen met Category & Trade Company en Prime Retail & Trade Solutions kan Makro nu gerichter beslissingen nemen op het gebied van het assortiment, prijs en promotie. Dit is uniek in de wereld van groothandels.Het inkoopgedrag bij groothandels is volop in beweging, ook bij groothandels is steeds meer behoefte aan een gerichte klantenbenadering....