Klanten stemmen gretig op Sterdeelnemers

SlagerMetSter-109A

De competitie Slager met Ster leeft onder de deelnemers en onder hun klanten. Dagelijks brengen gemiddeld negen tot tien klanten per dag hun stem uit op hun eigen slager, waarbij ze ook een beoordeling afgeven over de kwaliteit van het bedrijf.

De klantenenquête oftewel –stemming is een vast onderdeel van de verkiezing Slager met Ster. Voor het slagen van de enquête moeten tenminste honderd klanten schriftelijk een beoordeling geven over de slagerij. Deze beoordeling bestaat uit open en gesloten vragen, waarbij vooral de gesloten vragen zwaar meewegen. De open vragen geven de slager meer informatie over hoe de klant over hen denkt.

Top10

Uit de stemming tot 10 september (bij het ter perse gaan van Vleesmagazine), blijkt dat ruim vijftig procent van de stemmen bij de top tien terecht is gekomen. In willekeurige volgorde gaat het om de volgende bedrijven:

 
  • Beverdam Keurslager                     Rijssen
  • Keurslager Wim Koelewijn            Huizen
  • Keurslagerij Arie Arisse                  Beesd
  • Keurslagerij Vlogman                     Vorden
  • Keurslagerij Gleis                            Aalten
  • Keurslager Rexwinkel                    Borculo
  • Slagerij Aad van Eijk                      Voorschoten
  • Slagerij Pinckaers                           Maastricht
  • Slagerij Dennis van de Ven           Schijndel
  • Vleeshandel Kusters bv                 Margraten

Lees meer over de klantenenquête in Vleesmagazine nummer 9, die 18 september verschijnt.

Lees ook
Consument bereid meerprijs biologisch te betalen na uitleg

Consument bereid meerprijs biologisch te betalen na uitleg

Consumenten zijn vaker bereid een meerprijs voor biologische producten te betalen na uitleg over wat biologisch betekent, blijkt uit onderzoek van Future of Food Institute. De positieve houding ten opzichte van biologische levensmiddelen steeg na een uitleg bij respondenten van 52 naar 75 procent.

Bijna helft van de Nederlanders is flexitariër

Bijna helft van de Nederlanders is flexitariër

Nederlanders eten minder vlees. Uit onderzoek van Marktdata naar de populariteit en het sentiment rondom vleesvervangers blijkt dat de afgelopen 12 maanden 36 procent van de Nederlanders minder vlees is gaan eten of helemaal is gestopt.

‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

Een meerderheid van de Nederlanders steunt het verhogen van de prijs van dierlijke producten of gerechten, zo blijkt uit onderzoek dat Kieskompas uitvoerde in opdracht van ProVeg.