Klant roept Jumbo uit tot Verskampioen

6 december 2007 redactie

VEGHEL - Jumbo krijgt van de consument de hoogste waardering voor zijn versafdelingen. De Veghelse formule blijft Albert Heijn en Boni in het imago-onderzoek van GfK voor en mag zich winnaar van het Versrapport 2007 noemen.

VEGHEL - Jumbo krijgt van de consument de hoogste waardering voor zijn versafdelingen. De Veghelse formule blijft Albert Heijn en Boni in het imago-onderzoek van GfK voor en mag zich winnaar van het Versrapport 2007 noemen.

Dat blijkt uit onderzoek van GfK onder 6.000 huishoudens. Hiermee volgt Jumbo Deen op als keten met het beste versimago. Deen is dit jaar terug te vinden op plaats zeven. Naar alle aspecten, zoals kwaliteit, aanbiedingen in vlees en agf is gekeken. Jumbo dankt zijn titel aan de ruime keuze in het versassortiment en de stijgende waardering voor de kwaliteit en versheid van brood.

AH
Albert Heijn eindigt in het Versrapport 2007 als tweede. De marktleider beschikt in de ogen van de consument over de beste agf-afdeling. Met name over de keuze en kwaliteit is de klant tevreden. In vlees moet AH vier andere ketens voor laten gaan en in brood zelfs negen. Op kwaliteit en versheid is Albert Heijn de absolute topper. Qua prijsniveau en aanbiedingen moet AH zich gewonnen geven ten opzichte van de prijsvechters.

Andere supermarkten
Andere ketens die opvallend presteren zijn Poiesz (4), dat afgelopen zomer ook al winnaar was van het Zomerrapport, en C1000. C1000 doet het zoals gebruikelijk goed in vlees, maar krijgt nu ook meer waardering voor zijn prestaties in brood en agf. Plus (13) is een opvallende daler in de lijst. In vlees en brood laat de Sperwer-formule de nodige steken vallen, aldus de 6.000 consumenten.

Discounters
Lidl weet de imagovoorsprong op concurrent Aldi uit te bouwen. Beide ketens ontvangen waardering voor hun prijsniveau, maar met name de sterke positie van Lidl in vlees (9e), maakt het verschil. Lidl eindigt als 16e en Aldi als 23ste. Hekkensluiter is Golff met op alle aspecten flink lagere cijfers dan het branchegemiddelde. Opvallend is dat Em-Té het met plaats 11 stukken beter doet. Dit duidt erop dat het de hoogste tijd wordt dat Sligro de nieuwe generatie Golff uitrolt. De huidige formule kan de klanten op de aspecten prijs en vers niet bekoren.

Altijd op de hoogte blijven?