Kippenvlees met ster populair

13 augustus 2012 Edwin Rensen

DEN HAAG - Het afgelopen jaar is de omzet in supermarkten van kippenvlees met één ster van het Beter Leven kenmerk met achttien procent gestegen.

DEN HAAG - Het afgelopen jaar is de omzet in supermarkten van kippenvlees met één ster van het Beter Leven kenmerk met achttien procent gestegen.

Met name de verkoop bij Albert Heijn heeft hiertoe bijgedragen. Om aan de groeiende vraag naar diervriendelijker kip te kunnen voldoen, gaan de pluimveehouders vijftien extra stallen verbouwen. Het totaal aantal pluimveehouders dat vlees wil produceren met een ster van de Dierenbescherming komt daarmee op vijftig, een uitbreiding van ruim veertig procent. De ontwikkeling in de pluimveesector is illustratief voor de ontwikkelingen in de hele markt volgens het Convenant Marktontwikkeling Verduurzaming Dierlijke Producten.

De omzetstijging Pluimveevlees met extra aandacht voor dierenwelzijn wordt in de supermarkt verkocht met één, twee of drie sterren van het Beter Leven kenmerk. Bij Albert Heijn is het afgelopen jaar vooral vlees met één ster geïntroduceerd. Deze kippen hebben meer ruimte, een overdekte uitloop en meer tijd om te groeien. Het Convenant Marktontwikkeling Verduurzaming Dierlijke Producten is een initiatief van negen marktpartijen. Deze organisaties willen bewerkstelligen dat er in supermarkten, versspeciaalzaken en bedrijfsrestaurants een groter aanbod komt van vlees, kip en eieren die zijn geproduceerd met extra aandacht voor dierenwelzijn.

Lees ook:
Consument blijft kippenvlees kopen (1 oktober 2010)
Ministers: kip is te eten (29 september 2010)
RIVM: kip veilig mits goed bereid (28 september 2010)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Meer berichten over kippenvlees

 

 

Altijd op de hoogte blijven?