Keurslagers hadden goede Kerst

13 augustus 2012 Edwin Rensen

LEUSDEN - De kerstomzet 2010 bij de Keurslagers is gestegen met 6,2% ten opzichte van 2009. De verkoop van Keurslager Cadeaubonnen toonde in 2010 zelfs een stijging van 32,5%.

LEUSDEN - De kerstomzet 2010 bij de Keurslagers is gestegen met 6,2% ten opzichte van 2009. De verkoop van Keurslager Cadeaubonnen toonde in 2010 zelfs een stijging van 32,5%.

Naast de traditionele kerstgerechten waren ook de zelfgemaakte specialiteiten van de Keurslagers erg in trek. Ieder jaar realiseren de Keurslagers in de kerstperiode een omzetstijging. 'We zien wel dat de stijging minder hoog is dan vóór de crisis', aldus Ruud Bakker, directeur van de Vereniging van Keurslagers (VvK).

Wild

Populair waren de traditionele producten: gourmetschotels, groot vlees zoals rosbief en rollade, en wild. Daarnaast waren de zelfgemaakte specialiteiten erg in trek. Hieronder vallen ook de vleeswaren zoals gebraden rollade, ribeye en rookvlees. Voor oud en nieuw waren vooral de snackproducten in trek: gehaktballetjes, gegrilde kipkluifjes, salades en worstsoorten.

De Keurslager Cadeaubonnen waren vorig jaar ook in trek. In 2010 zijn 32,5% meer cadeaubonnen verkocht dan het jaar ervoor. De totale waarde van de verkochte cadeaubonnen komt uit op een kleine miljoen euro. Ook steeds meer bedrijven geven hun medewerkers en/of relaties een Keurslager Cadeaubon als kerst- of eindejaarsgeschenk.

Lees ook:
Keurslager 'Beste Foodspeciaalzaak 2010' (5 oktober 2010)
Keurslagers gaan weer voor winst (9 juni 2010)
Hamburger Keurslager als beste getest (23 april 2010)
Keurslager is Beste Winkelketen (12 november 2009)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Meer berichten over Keurslagers 


 

 

Altijd op de hoogte blijven?