Kansen zoeken bij Ondernemersacademie Food

Ondernemers-Academie-Food

De Ondernemersacademie Food is in juni weer gestart met de module ondernemerschap. De groep van negen ambitieuze nieuwe ondernemers is op zoek naar kansen en mogelijkheden om te starten met een eigen winkel of overname van een winkel. Inmiddels is de derde bijeenkomst achter de rug.

Hans Steenbergen van Food Inspiration heeft zijn kennis gedeeld over de trends en ontwikkelingen in de wereld van food. Dennis van Dun Ondernemers-Academie-Food-2-300x150 inspireerde de groep vanuit zijn vakspecialisme en ondernemerschap. Afgelopen week waren de deelnemers te gast bij Remeker. Martijn Rol Sectorspecialist Food besprak de trends en ontwikkelingen vanuit financieel perspectief. Marco Rodenburg liet de deelnemers kennis maken met het Business Model Canvas en gaf een inkijkje in het proces van bedrijfsopvolging binnen familiebedrijven.

Inspireren

‘Het is mooi om te zien hoe de gastsprekers de deelnemers inspireren’, zegt Astrid van Hest, namens de Ondernemersacademie Food. ‘De deelnemers stellen kritische vragen en willen alles weten en zien. De achtergrond van de deelnemers is zeer divers. Deelnemers die werken in een ambachtelijke slagerij en deelnemers met nog ‘een echte kantoorbaan hebben’ en niet kunnen wachten om de overstap te maken.’

Er staan nog negen dagen gepland om met elkaar het ondernemerschap te verkennen voordat de deelnemers volgend jaar maart hun ondernemingsplan gaan presenteren. En natuurlijk is de Ondernemers Academie ook weer volop bezig met het maken van plannen voor 2021.

 
Lees ook
Keurslager van Leeuwen krijgt predicaat Hofleverancier

Keurslager van Leeuwen krijgt predicaat Hofleverancier

Dit jaar bestaat Keurslager van Leeuwen 100 jaar. Dit bijzondere jubileum is nu nog mooier geworden nu de slagerij het predicaat Hofleverancier mag voeren. Commissaris van de Koning, Jaap Smit, overhandigde het predicaat op 25 november aan slager Paul van Leeuwen, de derde generatie van de slagersfamilie.

Sociale media campagne Werken in de Slagerij gestart

Sociale media campagne Werken in de Slagerij gestart

Deze week startte de langdurige campagne Werken in de Slagerij op de sociale media. Het doel is om door middel van video’s en verhalen van slagers jongeren en zij-instromers te enthousiasmeren voor het slagersvak.

Feestdagen

Feestdagen

Ik weet het, het is beroepsdeformatie maar wanneer ik het woord ‘feestdagen’ hoor of lees denk ik meteen aan de drukke eindejaarsperiode in onze zaak.