Kalfsvlees prominente plek tijdens Healthy Food Week Golfregio

Marijke-Everts-Healthy-Food-Week-2019.

De Nederlandse Ambassade in de Golfregio en de VanDrie Group organiseren van 13 tot en met 17 oktober een Healthy Food Week, in Bahrein en Koeweit. Kalfsvlees krijgt daar een prominente plek.

In Healthy Food Week krijgen consumenten, inkopers van retail en horeca en overheidsfunctionarissen informatie over de kwaliteit van Nederlandse voedselproducten.

Kalfsvlees wordt prominent onder de aandacht gebracht in een Koeweits tv-programma, in diverse  showcookings van demonstratiekok  Edgar Buhrs, en tijdens presentaties bij diverse seminars door Marijke Everts, director corporate affairs VanDrie Group).

Landbouwraad: 'Gezonde leefstijl belangerijker'

De Landbouwraad van de Nederlandse ambassade, Erik Smidt, vertelt dat een gezonde levensstijl steeds belangrijker wordt in beide landen. ‘Door de globalisering en de snelle ontwikkelingen in de Golfregio maken de voedingspatronen een intense verandering door. Consumptie van fastfood en uit eten gaan, zijn gemeengoed geworden. De meeste mensen brengen de dag zittend door. Bijna tweederde van de volwassenen zijn te zwaar of zwaarlijvig.’

'Mager, makkelijk te bereiden vlees'

‘Kalfsvlees past heel goed bij de toenemende aandacht voor een gezonde levensstijl van Arabische consumenten’, zegt demonstratiekok Edgar Buhrs. ‘Kalfsvlees is mager, eenvoudig te verteren en ook nog eens makkelijk te bereiden. Het past perfect binnen een gezond, gevarieerd menu.’

Lees ook
VanDrie Group faciliteert vrijwillige vaccinatie

VanDrie Group faciliteert vrijwillige vaccinatie

VanDrie Group helpt medewerkers die zich willen laten vaccineren. Er lopen verschillende pilots waar medewerkers zich kunnen laten vaccineren met het Janssen-vaccin. "Op deze manier maken we voor iedereen die dat wil de prik toegankelijk en zetten we in op een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad binnen ons bedrijf", aldus HR Manager Jaap Alders.

VanDrie Group lanceert digitaal MVO-platform

VanDrie Group lanceert digitaal MVO-platform

De VanDrie Group publiceerde onlangs online de jaarlijkse rapportage op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) over 2020. Op een nieuw, interactief digitaal platform wil het familiebedrijf samenwerkingspartners beter en vaker informeren over behaalde resultaten, strategie en uitdagingen.

PALI Group lanceert online platform Smaakvolvlees.nl voor kalfsvlees

PALI Group lanceert online platform Smaakvolvlees.nl voor kalfsvlees

Het Brabantse familiebedrijf PALI Group start 1 juni met Smaakvolvlees.nl. Nederlandse consumenten kunnen met dit platform kennis maken met kalfsvlees.