Jumbo heeft vrouwelijke touch

13 augustus 2012 redactie

colettecloostermanVEGHEL - Nederlandse supermarkten houden bij de indeling van de winkels te weinig rekening met de belangrijkste klantenkring. Dit stelt Colette Cloosterman-Van Eerd van Jumbo. 'Als je weet dat tachtig procent van je klanten vrouw is, dan is het wel zo prettig dat zij zich op hun gemak voelen.'

Dit zegt de commercieel directeur van Jumbo Supermarkten tegenover BN De Stem. Ze werd onlangs uitgeroepen tot Vrouwelijke manager van 2006. 'Jumbo Supermarkten richt zich bij de indeling van de winkelpanden en routing door de supermarkten bewust op de vrouwelijke consument. Met ronde vormen, warme kleuren en een praktische inrichting spelen we daarop in.'

Ze meent dat concurrerende supermarktketens te vaak kiezen voor 'mannelijke supermarkten'. 'Recht, hoekig, veel staal, technische speeltjes, zoals beeldschermpjes in de winkel. Een praktische inrichting is veel belangrijker. Aardbeien moeten bovenop in het wagentje, dus zit het versplein aan het einde. Jumbo heeft een vrouwelijke touch.'

Altijd op de hoogte blijven?