Jan Zandbergen Group introduceert nieuw vleesproduct voor horeca

Jan Zandbergen_Chevide

Jan Zandbergen Group voegt Chevide toe aan het vleesassortiment. Chevide bestaat uit een serie slow cooked voorgegaarde vleesproducten voor de horeca.

Met het nieuwe product wil Jan Zandbergen Group inspelen op het personeelsgebrek in horecakeukens. Dit tekort maakt het moeilijker om gerechten met lange bereidingstijden te maken, terwijl de consument steeds meer kwalitatieve culinaire beleving boven kwantiteit verkiest. Met de nieuwe productlijn Chevide kunnen koks snel slow-cooked gerechten zoals stoofvlees, buikspek en pulled pork bereiden.

Chevide

Chevide is ontstaan uit een samenwerking van slagers en chefs. De producten van Chevide zijn slow-cooked, meestal sous-vide gegaard. Het vlees wordt – veelal voorzien van kruiden, marinade of een rub – vacuümverpakt verwarmd in een waterbad op relatief lage en constante temperatuur. Hierdoor ontstaat een geleidelijke en gelijkmatige garing en blijven volume, smaak, sappen, vitamines en optimale textuur aanwezig. Koks in de restaurantkeuken hoeven de producten alleen nog af te maken.

Producten

Jan Zandbergen levert de producten gevacumeerd in dozen, zowel vers als bevroren. Door de slow-cooked garing heeft het vlees een lange houdbaarheid. In het assortiment zitten zowel rund,kalf, varken, als wild en gevogelte. Zoals bijvoorbeeld Indiase lamscurry, hele kip met zoet-pittige rub, American brisket, lamsschenkel, mosterd-glazed maïskip supréme, Indonesische rendang, Oosterse buikspek en rundersucade in jus.

Jan Zandbergen

Jan Zandbergen Group is een internationale speler op de markt voor vlees, vleesproducten en plantaardige vleesvervangers gericht op retail, foodservice en industrie op de Europese thuismarkt. De Jan Zandbergen Group bestaat uit: Jan Zandbergen (importeur en leverancier van grondstoffen, halffabricaten, producten en concepten op het gebied van vlees, gevogelte, biologisch vlees en plantaardige vleesvervangers), Diviande (producent en verpakker van diepvriesvlees, vers voorverpakt vlees en vleesvervangers) en Future Food Group (productontwikkelaar met een sterke focus op vegetarische, plantaardige en biologische vleesopvolgers).

 

Dossiers
Lees ook
Vlees in de media - week 47

Vlees in de media - week 47

Omgaan met medewerkers met financiële zorgen, kweekvlees toegestaan in Verenigde Staten en slager Van Broekhuizen overweegt vertek vanwege klagende buren. Wat gebeurde er afgelopen week in de vleesbranche? Een greep uit de media.

Vlees in de media - week 46

Vlees in de media - week 46

De hele vleessector worstelt met de hoge energieprijzen, een windmolen op zijn perceel en slachtvisite. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.

Horecava keert terug in 2023

Horecava keert terug in 2023

Na twee jaar afwezigheid keert Horecava weer terug. Van 9 tot en met 12 januari komt de horeca weer samen in RAI Amsterdam voor deze vakbeurs. Duurzaamheid, personeel en innovatie staan deze editie centraal.