Italië erkent opnieuw drie Nederlandse parmahamspecialisten

18 mei 2018 Vleesmagazine

Het Consorzio del Prosciutto di Parma heeft dit jaar wederom drie speciaalzaken in Nederland uitverkozen tot parmahamspecialist.

Parmaham wordt in meer dan honderd landen wereldwijd verkocht. Het dankt zijnpopulariteit onder meer aan de heerlijke smaak en het exclusieve gebruik van natuurlijke ingrediënten. Detaillisten over de hele wereld worden door het Consorzio del Prosciutto di Parma uitgenodigd om parmahamspecialist te worden. Dit jaar vielen de nominaties vooral in het zuiden van het land. Uitverkoren zijn dit keer de Keurslagers Vink-America in Sittard, Heuts in Maastricht en Van Hest in Goirle.

Vakkennis, passie en enthousiasme

attachment-001_rb-image-1628977 Noord-Brabant op zoek naar eigen 'Parmaham' (© ) De winkels worden voorgedragen en uitverkozen vanwege hun pure vakkennis, passie en enthousiasme en de wil om de faam van de Parma verder uit te dragen. Een prachtige uitdaging, want parmaham is een van de Italië’s rijkste culinaire tradities en het Consorzio del Prosciutto di Parma beschermt de echtheid met het kwaliteitszegel van de Kroon zodat de kwaliteit is gegarandeerd en extra omzet binnen handbereik ligt.

Speciaal logo

Het parmahamprogramma werd opgezet om de ware specialisten te erkennen en te belonen voor hun inzet. In 2016 is het programma in Nederland officieel van start gegaan en werden de parmahamspecialisten ook voor de consument herkenbaar aan een speciaal logo. Er zijn in totaal nu in totaal 31 specialisten in Nederland.

Ondersteuning

Alle deelnemers beschikken over uniek winkelmateriaal en worden betrokken bij speciale acties om hun erkenning te ondersteunen en verder uit te dragen.

Bekendheid en promotie

Het parmahamspecialistenprogramma zal naar verwachting de komende jaren worden voortgezet en ook andere gerespecteerde slagers en speciaalzaken zullen hiervoor worden uitgenodigd. Deelname is open voor een ieder die aan de gestelde eisen voldoet en die een effectieve bijdrage wil leveren aan de bekendheid en promotie van het product.

[intermezzo:1]

Altijd op de hoogte blijven?