Intertaste koopt soepfabriek Royco

13 augustus 2012 Edwin Rensen

UTRECHT – De Nederlandse sauzenfabrikant Intertaste heeft de soepfabriek van Royco in Utrecht overgenomen van het Amerikaanse Campbell. De merkrechten van Royco blijven bij de Amerikaanse soepengigant.

UTRECHT – De Nederlandse sauzenfabrikant Intertaste heeft de soepfabriek van Royco in Utrecht overgenomen van het Amerikaanse Campbell. De merkrechten van Royco blijven bij de Amerikaanse soepengigant.

Intertaste is eigendom van investeerder Clearwood en wereldmarktleider in de productie van satésaus. Met 220 werknemers doet Intertaste een omzet van 85 miljoen euro. Royco is een van oorsprong Nederlands familiebedrijf dat tussen 1965 en 2001 bij het Unilever-concern hoorde. Daarna werden het merk en de fabriek overgenomen door Campbell.

De nieuwe eigenaar ziet veel toekomstmuziek in de fabriek. ‘Wij kunnen daar goedkoper produceren dan een A-merkfabrikant’, zegt Ton Cieraad van Clearwood. Hij ziet een goede toekomst voor droge soepen, een productgroep die de afgelopen jaren terrein heeft verloren aan soep in blik en zak. ‘Soep in een zakje mocht vroeger niks kosten. Dat is ten koste gegaan van het imago. Wij moeten de consument ervan overtuigen dat droge soepen niet onderdoen voor natte soepen,’ laat hij het Financieele Dagblad weten.

Lees ook:
Intertaste, een nieuwe oude bekende (film) (21 november 2008)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Meer berichten over Intertaste
 

Altijd op de hoogte blijven?