Imago Nederlands vlees keldert in Duitsland

attachment-001_food-image-VLS11120I01

BRUSSEL – Het opheffen van het Voorlichtingsbureau Vlees heeft het imago van Nederlands vlees in Duitsland geen goed gedaan. Belgisch vlees heeft nu het beste imago.

BRUSSEL – Het opheffen van het Voorlichtingsbureau Vlees heeft het imago van Nederlands vlees in Duitsland geen goed gedaan. Belgisch vlees heeft nu het beste imago.

Dat blijkt uit onderzoek van het Belgian Meat Office (BMO), meldt Meatandmeal.nl.  België is net als Nederland een belangrijk leverancier van vlees aan Duitsland. België blinkt volgens het BMO uit op het gebied van juiste en gelijkmatige snit en betrouwbaarheid van levering. Ook de flexibele houding is een sterk punt.

 

Promotie

Nederland zorgde altijd voor veel promotie in Duitsland via het Voorlichtingsbureau Vlees. De promotie is sinds de opheffing van het vleesbureau op een laag pitje komen te staan. Alleen voor kip wordt nog relatief veel reclame gemaakt in Duitsland.

 

Het Vion-vlees wordt door Duitsers als 'Duits' ervaren.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Landelijke mediacampagne bedankt slagers ten tijde van crisis

Landelijke mediacampagne bedankt slagers ten tijde van crisis

‘Ondernemers bedankt’ is de slogan van de landelijke mediacampagne om lokale ondernemers in de buurt en hun medewerkers te bedanken. In deze rare tijd geeft de Vereniging van Keurslagers tijdens deze campagne haar trots voor de Keurslagerleden en medewerkers een podium.De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen de Vereniging van Keurslagers...

Creatief bureau richt zich op duurzaam en vegan

Een nieuw creatief bureau, Wild Wonder Collective, gaat zich helemaal richten op duurzame en vegan producten.Het bureau zal zich gaan inzetten als ideeënpartner voor bedrijven en merken die hun huidige aanbod willen verbreden en ontwikkelen op het gebied van duurzame en vegan food en non-food concepten. Specialisten Wild Wonder Collective wil ondernemingen ondersteunen door te werken met specialisten op het gebied van trendwatching, marktonderzoek, recept- en conceptontwikkeling, branding en het produceren van creatieve content. Zo focust het bureau zich op het aanbieden van op maat gemaakte oplossingen...

Slager Tessa Moerland wint Vrouw in de Media Award 2019

Slager Tessa Moerland uit Honselersdijk ontvangt de Vrouw in de Media Award voor Zuid-Holland.Moerland heeft zich in 2019 volgens 26 procent van de stemmers het beste in de media geprofileerd. Ze wordt door de stemmers geroemd als voorbeeld voor andere jonge meiden door in een traditioneel mannenberoep te excelleren en Europees een topprestatie neer te zetten. Imago-expert Imago-expert Sascha Bertus uit Capelle aan den IJssel eindigde met 18 procent op de tweede plaats. Activiste sensorvergoeding Orietta Koster uit Leiden ontving 14 procent van de stemmen en werd daarmee derde. Slagersvak Slager...